دستگاه ظروف تفلون انواع مختلفی دارد که تولید ظروف تفلونی مانند: ظروف آشپزخانه، قابلمه، ماهیتابه ودیگهای تفلون را آسان کرده است. در ادامه شما با انواع دستگاه ظروف تفلون، مزایای دستگاه ظروف تفلون آشنا می شوید.

انواع دستگاه ظروف تفلون

دستگاه ظروف تفلون در دو نوع پرس هیدرولیک و پرس پنوماتیک وجود دارد. با دستگاه پرس هیدرولیک به سادگی برای فشرده سازی فلزات با استفاده از مایع هیدرولیکی که تولید می کند، می توان استفاده کرد. به عبارت دیگر ، پرس هیدرولیکی به ماشینی گفته می شود که دارای یک کف مسطح یا سطح برای فشرده سازی، صاف کردن یا شکل دادن یک قطعه فلزی است. دستگاه پرس پنوماتیک، همین کار را با استفاده از هوای فشرده شده انجام می دهد. هر دو دستگاه ظروف تفلون مزایای بسیاری دارند. همچنین تفاوت های کوچکی در عملکرد نگهداری و توانایی های این دو نوع دستگاه وجود دارد که در ادامه برایتان آورده شده است.

تفاوت انواع دستگاه ظروف تفلون

چندین اختلاف کلیدی بین دستگاه پرس پنوماتیک و پرس هیدرولیک وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

روش عمل
پرسهای هیدرولیکی با اصول مشابه فشارهای پنوماتیک کار می کنند، اما به جای هوای فشرده ، از یک مایع روغنی برای حرکت قظعات استفاده می شود.
نگهداری
دستگاه پرس های پنوماتیک معمولاً نیاز چندانی به نگهداری ندارند. به عنوان مثال اگر نشتی وجود داشته باشد، فقط هوا خارج می شود که پس از ترمیم نشتی به راحتی قابل تعویض است. برعکس ، اگر یک ماشین هیدرولیک نشت کند ، مایعات را از دست می دهد و باعث ایجاد آشفتگی می شود که برای تمیز کردن نیاز به زمان زیادی دارد و باعث افزایش هزینه مایع از دست رفته و هزینهی اضافی برای تعمیر می شود.
توانایی ها
دستگاه پرس های پنوماتیک غالباً با سرعت بسیار بالایی کار می کنند ، در حالی که دستگاه پرس های هیدرولیکی در حرکت خود بسیار کندتر هستند. از آنجا که پرسهای پنوماتیک به جای مایع با هوا کار می کنند ، در اعمال نیرو نمی توانند از همان قوام مطابق با فشار هیدرولیکی برخوردار شوند. انتخاب بهینه بین پرس پنوماتیک و پرس هیدرولیک اغلب به سرعت و فشار مورد نیاز بر می گردد.

دستگاه ظروف تفلون فشار صاف و یکنواختی را روی کل سطح ایجاد می کند. دریچه های تسکین فشار تعبیه شده در اکثر دستگاه های ظروف تفلون فشار سیستم را کنترل می کنند. افراد با در نظر گرفتن اندازه ، فشار و سرعت به راحتی می تواند نوع دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کند.

مزایای دستگاه ظروف تفلون

  • تناژ ثابت : دستگاه های پرس می توانند نیروی فشار کامل را در هر نقطه از ضربه ایجاد کند. این به شما امکان کنترل بیشتر بر اندازه ، فشار و موقعیت بازگشت را می دهد.
  • ردپای کوچک : دستگاه های پرس می توانند فشار زیادی را روی یک سطح کوچک ایجاد کنند. این به این معنی است که آنها فیلم های بسیار کمتری نسبت به بسیاری دیگر از ماشین آلات صنعت تهیه می کنند.
  • اقتصادی : به دلیل ساده بودن طراحی دستگاه های پرس ، به ندرت خراب می شوند ، این به معنای هزینه کمتر در نگهداری است. با این حال ، در صورت خرابی ، قطعات به راحتی تهیه می شوند و جایگزینی آنها آسان است.
  • عمر طولانی تر : یک دستگاه پرس متناسب با نیاز شما طراحی شده است. محافظت در برابر اضافه بار ، آسیب به ابزار را به حداقل می رساند و در نتیجه عمر ابزار را افزایش می دهد.
  • سفارشی سازی : از دستگاه های پرس حتی برای پیچیده ترین حالت نیز می توان استفاده کرد. می توان یک طرح فعلی را اصلاح کرد یا یک نوع سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما ایجاد کرد.

از انواع دستگاه ظروف تفلون استفاده زیادی می شود، زیرا قدرتمند ، سازگار ، قابل اعتماد و کارآمد هستند. بنابراین ، هر نوع از دستگاه ظروف تفلون که برای محیط کار شما ایده آل است را تهیه کنید تا بیشترین تولید را داشته باشید.
نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه ظروف تفلون
مانند سایر ماشین آلات صنعتی دیگر، رعایت نکات ایمنی دقیق هنگام کار دستگاه ظروف تفلون بسیار مهم است. در اینجا دو توصیه مهم برای اطمینان از ایمنی وجود دارد:

1. در هنگام استفاده از دستگاه پرس هوای فشرده شده یا مایعات روغنی را به درستی آزاد کنید. انتشار ناگهانی و نامناسب هوای فشرده و مایعات می تواند باعث آسیب جدی یا مرگ شود. بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه هوای فشرده و مایعات روغنی دستگاه را به درستی آزاد کنید. هر پرس باید یک شیر تسکین دهنده داشته باشد که اغلب به آن شیر تخلیه می گویند که اجازه می دهد هوا یا مایعات به صورت کنترل شده خارج شود. دریچه تخلیه باید قبل از بازرسی یا در مواقع اضطراری ، در حالات قفل و در صورت اتمام کار با دستگاه مورد استفاده قرار گیرد در صورت غیرفعال بودن دستگاه پرس ، نباید هیچگونه هوای فشرده یا مایعات در آن وجود داشته باشد.

2. تمام لوله های تجهیزات را مهار کنید. لوله هایی که حاوی مایعات روغنی و هوای فشرده هستند اگر از پریز خارج شوند یا نشت ناگهانی ایجاد کنند ممکن است خطرناک باشند. بنابراین مهم است که آنها را همراه با سیم یا پیوندهایی بسته بندی کنید که خطر شلیک لوله و آسیب رساندن به کارگر را کاهش دهد. برای کاربردهای فشار بیشتر ممکن است لازم باشد که لوله ها را در تجهیزات محافظتی اضافی قرار دهید.

 

آیا استفاده از ظروفی که دستگاه ظروف تفلون تولید می کند بی خطر است؟

امروزه مردم در سراسر جهان برای پخت و پز از ظروف و قابلمه های تفلون استفاده می کنند. پوشش نچسب این ظروف برای درست کردن پنکیک ، سرخ کردن سیب زمینی و درست کردن تخم مرغ بسیار ایده آل است. این ظروف می توانند برای پخت غذاهای ظریف که در غیر این صورت به ظرف می چسبند مفید باشد. برخی فکر میکنند که ظروف تفلون مضر هستند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که پخت و پز با ظروف تفلون کاملا بی خطر است. تفلون یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در ظروف مختلف به کار میرود و باعث می شود که پخت و پز راحت باشد و ظروف راحت تمیز شوند. همچنین به روغن یا کره کمی برای سرخ کردن احتیاج دارد که این یک روش سالم برای پخت و سرخ کردن غذا است. دانشمندان با آزمایش های انجام شده به این نتیجه رسیدند که مواد شیمیایی مانند: تفلون هیچ ضرری برای انسان ندارد پس میتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت دستگاه ظروف تفلون با پشتیبانی راهور صنعت تماس حاصل نمایید.

 

تماس با ما