۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بوم و ستون جوشکاری

بوم و ستون جوشکاری

بوم و ستون جوشکاری برای جوشکاری انواع سازه های H و BOX ، برجها ، سازه های دریایی و سازه های سوله ها با استفاده از سیستم های جوشکاری اتومات و نیمه اتومات طراحی گردیده اند.

همچنین از این دستگاه برای اتصال ( جوشکاری ) شل های بزرگ بهمراه گرداننده های مخصوص H و BOXاین شرکت مورد استفاده قرار می گیرند .

بوم و ستون جوشکاری برای جوشکاری قطعات خمیده و یا برای جوشکاری مسیر مستقیم و طولانی استفاده می شود .

 ویژگی های بوم و ستون جوشکاری 

  • ستون ثابت به استحکام بالا
  • کنترل دائم هد جوشکاری توسط ریموت کنترل دستگاه
  • قابلیت جوشکاری خطی ابه صورت عرضی و طولی
  • قابلیت تغییر سرعت حرکت بوم
  • دکل با مکانیزم ضد سقوط
  • وزنه تعادل
  • دارای دو عدد کشویی عمودی بر یکدیگر بر روی کلگی دستگاه جهت تنظیم اولیه هد جوشکاری
  • دارای سیستم بازیافت پودر
  • قابلیت نصب گرمکن پودر

 

بوم و ستون جوشکاری

دستگاه بوم و ستون جوشکاری برای عملیات جوشکاری برخی از سازه های فلزی و مخزن ها با شکل دوار و در تعداد زیاد طراحی و ایجاد شده است.

ساختار این دستگاه از دو قسمت اولیه و مهم بوم وستون ساخته شده است.طراحی و ساخت بسیار دقیق بوم و ستون این دستگاه و همچنین ماشین کاری آن به وسیله بورینگ موجب به وجود آمدن حرکت یکنواخت و بدون لرزش می شود که در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت جوش سازه ها و مخزن ها می شود. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه چرخش 360 درجه ای ستون دستگاه است که با وجود این قابلیت  بارگزاری و همینطور انجام دادن عملیات سنگ کاری و برش کاری مقطعی بر روی سازه ها و مخزن ها بسیار راحت و آسان می شود. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توانیم به امکان اضافه کردن تورچ برش و تورچ جوشکاری بر روی بوم دستگاه اشاره کنیم.

خصوصیات مهم بوم و ستون جوشکاری:

  • قابلیت سیستم چرخش 360 درجه بوم
  • داشتن سیستم ساکشن یا همان مکش پودر
  • داشتن صندلی اپراتوری
  • دارا بودن وزنه تعادل
  • امکان نصب کردن تورچ های برشکاری و جوشکاری مختلف
  • امکان قفل کردن بوم با هدف محافظت از آن در زمان های سقوط و قطع شدن احتمالی زنجیرها

قابلیت های دستگاه بوم و ستون جوشکاری

 

از این دستگاه برای برای بالا بردن سرعت جوشکاری مخزن های مختلف و همچنین بالا بردن قابل توجه کیفیت و نحوه جوشکاری استفاده می کنند. از این دستگاه می توانید با همراه گرداننده مخزن یا پوزیشنر استفاده کنید.

میزان سرعت کردن حرکت عمودی و افقی در بوم و همینطور حرکت تمامی مجموعه های بوم و ستون بر روی ریل ها به وسیله اینورتر کنترل و نظارت می شود.

ستون قابلیت چرخش تا زاویه ۱۸۰ درجه را دارا می باشد ستون این دستگاه می تواند تا زاوایه 180 درجه چرخش را انجام دهد. همچنین این دستگاه دارای وزنه های تعادل برای حرکت دادن راحت و روان بوم در جهت های بالا و پایین است. تمامی ریل ها در این دستگاه با دقت زیاد ماشین کاری می شوند تا باعث حرکت ملایم و نرم محورها شوند. این دستگاه قابلیت هایی مانند امکان نصب نوسانگر تورچ، ردیاب خط جوش، وکیوم برای جمع کردن پودر به صورت دلخواه و مورد نظر است.

نحوه عملکرد دستگاه بوم و ستون جوشکاری

نیروی حرکتی بوم و ستون جوشکاری به وسیله موتور گیربکس ایجاد می شود و باعث حرکت مکانیکی دستگاه می شود. میزان سرعت حرکت با سرعت تراکتور جوشکاری مساوری است و در حدود 10 الی 20 سانتی متر در دقیقه می تواند به کارش ادامه دهد. حرکت عمودی ملایم و همچنین قابلیت کنترل خطی برای حرکت افقی بوم در دو جهت مختلف باعث افزایش سرعت و کیفیت زیاد کار دستگاه بر روی قطعه ها و سازه های سنگین فلزی می شود. همچنین قابلیت چرخش 360 درجه ای ستون نیز باعث بهتر شدن کارکرد شعایی دستگاه می شود. نصب کردن تورچ های جوشکاری و برشکاری متحرک روی بوم و حرکت کردن همه بوم و ستون روی ریل های فلزی از دیگر امکانات مهم این دستگاه است. عملکرد کاری این دستگاه را می توانید به وسیله میزهای گرداننده بالاتر ببرید.

  • قابلیت قفل ایمنی برای محافظت از بوم در زمان حوادث، سقوط و جلوگیری از احتمال قطع شدن زنجیرها
  • داشتن سیستم چرخش 360 درجه ای بوم و ستون در مواقع احتیاج
  • امکان نصب کردن سیستم های سنسور القایی برای تنظیم کردن ارتفاع به طور خودکار
  • داشتن سیستم مکش پودر
  • داشتن صندلی اپراتوری برای راحتی نحوه کار
  • امکان نصب انتخابی تورچ های برشکاری و جوشکاری در صورت احتیاج
  • داشتن وزنه های حفظ تعادل
  • داشتن دستگاه بوم و ستون مخزن ها

کاربردهای مختلف بوم و ستون جوشکاری 

دستگاه بوم و ستون جوشکاری برای انجام دادن کارهای جوشکاری  سازه های مختلف در شکل های H و سازه های باکسی، سازه های سوله ای، سازه های دریایی ساخته شده است. با کمک سیستم های جوشکاری خودکار و نیمه خودکار در این دستگاه می توانید به راحتی کارهای ذکر شده را انجام دهید.

همینطور از این دستگاه برای جوشکاری و وصل کردن سازه های حجیم به همراه گرداننده مخصوص H و باکس استفاده می شود.

از بوم و ستون جوشکاری برای جوشکاری قطعه های خمیده و یا جوشکاری مسیرهای طولانی و مستقیم استفاده می کنند.

خصوصیات اصلی دستگاه

داشتن ستون محکم و ثابت با میزان پایداری و مقاومت بسیار بالا

  • امکان کنترل کردن همیشگی و مداوم هدهای جوشکاری به وسیله کنترل از راه دو دستگاه
  • امکان جوشکاری به صورت خطی و به صورت طولی و عرضی
  • امکان عوض کردن میزان سرعت حرکت کردن بوم
  • داشتن دکل با قابلیت جلوگیری از سقوط های احتمالی
  • دارا بودن وزنه تعادل
  • داشتن دو کشوی عمودی بر روی هم و روی کلگی دستگاه برای تنظیم کردن هد اولیه جوشکاری
  • داشتن امکان سیستم بازیافت پودرهای مصرف شده
  • امکان نصب گرمکن برای پودر

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توانیم به وزن پایین، بارگذاری راحت، سرعت بالا اشاره کنیم که باعث متفاوت و محبوب شدن این دستگاه از دیگر دستگاههای مشابه می شود.

کاربرد دستگاه بوم وستون جوشکاری بسیار زیاد است و در صنعت های مختلف پل سازی، لوله سازی، منتقل کردن خطوط مختلف نفتی و گازی می توان از این دستگاه کمک گرفت. این دستگاه براساس لوله های استاندارد طراحی و ایجاد شده است.

همچنین این دستگاه مجهز به میزهای گرداننده است و طراحی خاص این میزها به طوری انجام شده است که می توانید به طور اتوماتیک قطعات کار را به صورت منظم و متفارن بر روی میز انجام دهید بدون این که احتیاجی به تنظیم دستی داشته باشید یا مجبور شوید  از حالت مخازن و شکل بیضوی آن ها استفاده کنید. مخزن ها بر روی این گرداننده به نسبت وسط گرداننده تراز و هماهنگ می شوند و احتیاجی به میزان قطر قطعه ها ندارید.

این گرداننده های محوری شکل برای کارهای جوشکاری با دستگاههای جوشکاری تا میزان وزن 10 هزار کیلوگرم طراحی و ساخته شده اند همچنین می توان ظرفیت های بالاتر را نیز بسته به نظر مشتری طراحی و ساخته شود.

این دستگاه برای خطوط تولید انواع کارهای جوشکاری در تعداد و راندمان بالای کاری طراحی شده است. از ویژگی های دیگر این دستگاه می توانیم به کم کردن هزینه ها، حذف کردن نیروهای انسانی زیاد، کم کردن زمان جوشکاری و برشکاری قطعات و سازه ها و استفاده راحت و آسان آن اشاره کرد.

 

تماس با ما

 

دستگاه پوزیشنر جوشکاری

دستگاه پوزیشنر جوشکاری یکی از نیاز های اصلی مجموعه های صنعتی میباشد چرا که گاها در بعضی کارگاهها قطعاتی با اشکال هندسی مختلف ، برای انجام جوشکاری و یا دیگر عملیات صنعتی نیاز به چرخش در جهات مختلف و قرار گرفتن در زوایای مختلف را دارند.

تا بتوان عملیات جوشکاری را به طور یکنواخت و با یک سرعت مناسب و دقیق انجام داد . به همین خاطر دستگاه پوزیشنر ساخت شرکت راهور صنعت زاگرس توانایی سرعت بخشیدن و انعطاف پذیری بالایی را در این رابطه دارا است.

وظیفه دستگاه پوزیشنر جوشکاری

در کارخانه های صنعتی هر روزه هزیران قطعه فلزی با اندازه های مختلف و در شکل های متفاوت به یکدیگر جوش داده میشوند.

در جوشکاری های ساده برای قطعات کوچک نیازی به دستگاه پوزیشنر جوشکاری نیست. تنها نیاز انجام کار خود دستگاه جوشکاری است و هیچ ابزار اضافه تری لازم نیست چرا که کار جوشکاری به صورت ساده انجام می پذیرد.

حال اگر نیاز به جوش دادن قسمت های مختلف یک قطعه باشد طبیعتا نیاز به چرخش آن وجود دارد. که کار را کمی سخت میکند.

ولی اگر وزن قطعه ای که قرار است کار جوشکاری رو آن انجام بگیرد.بیش از توان یک فرد برای جا به جا کردن باشد. آن زمان انجام آن فقط سخت نیست بلکه غیر ممکن است.

اینجا دقیقا همانجایی است که دستگاه پوزیشنر جوشکاری به کار می آید این دستگاه کار جوشکاری قطعات را ساده میکند.

این امکان را به جوشکار میدهد تا قطعه را در حالتی قرار دهد که هم خود احساس راحتی بیشتری کند.

و هم کیفیت کار جوشکاری بالا تر برود. این دستگاه در ابعاد و وزن های مختلفی تولید میشود که بسته به نیاز و اندازه قطعاتی که قرار است کار جوشکاری رو آنها صورت بگیرد متفاوت است.

ویژگی های دستگاه پوزیشنر جوشکاری

پوزیشنر جوشکاری این قدرت را دارد که قطعات بین 350 کیلو گرم تا 10 تن را در زاویه  های بین 0 درجه تا در حالت افق 135 درجه قرار دهد تا کار جوشکاری به بهترین نحو و بالا ترین کیفیت انجام شود.

از دیگر ویژگی های دیگر  پوزیشنر جوشکاری میتوان به قفل خودکار پس از تنظیم اشاره کرد به این صورت که بعد از این که اپراتور زاویه قطعه را در حالت ایده آل خود دراورد دستگاه به صورت خودکار در همان شرایط زاویه قفل میشود.

تا امنیت جوشکار و کیفیت کار را تضمین کند. قطعا بعد از پایان یک قسمت از کار جوشکاری نیاز به تغییر زاویه دستگاه میباشد برای ساده سازی این عمر برای شخصی که با دستگاه کار میکند شرکت راهور صنعت زاگرس یک کنترل با 6 متر سیم را در بدنه این دستگاه جای داده است.

قیمت دستگاه پوزیشنر جوشکاری

لوازم مورد نیاز برای ساخت پوزیشنر جوشکاری قیمتشان وابستگی بسیار زیادی به قیمت ارز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و مثل قیمت و ... همچین کسب اصلاعات درباره محوصلات دیگر شرکت راهور صنعت زاگرس از جمله هونینگ لوله باما تماس بگیرید.

خلاصه :

  • قابلیت نصب قطعاتی با وزن 350 کیلوگرم تا 10000 کیلوگرم در مدل های مختلف
  • قابلیت کنترل سرعت گردشی پوزیشنر جوشکاری توسط اینورتر
  • قابلیت زاویه گیری از 0 درجه در حالت افق تا 135 درجه
  • قفل خودکار پس از تنظیم زاویه دلخواه
  • دارای صفحه مدرج با شیار T جهت نصب أسان قطعات
  • دارای سازه ای سبک و قابل حمل و جابجایی آسان
  • دارای ریموت کنترل از راه دور

 

تماس با ما

گرداننده مخازن صنعتی خود تنظیم

گرداننده مخازن به گونه ای طراحی شده است که جهت حرکت و جابجایی گوشواره ها بر روی شاسی از سیستم هیدرولیک که توسط یک جک دو طرفه که به دو گوشواره ها نصب گردیده انجام میپذیرد و برای ثابت نگه داشتن گوشواره ها بر روی شاسی از پیچ و مهره استفاده میشود.

مخزن گردان

مخزن گردان ها به با چرخاندن مخزن امکان جوشکاری بر رو آن هارا به ما میدهند. یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس دستگاه مخزن گردان ، گرداننده مخازن یا روتاتور مخزن میباشد. که با عالی ترین کیفیت و به دست نیروی های متخصص این مجموعه تولید میشود.

روتاتور مخزن

نام دیگری از دستگاه مخزن گردان میباشد. اولویت اصلی شرکت راهور صنعت زاگرس در تولید روتاتور مخزن امنیت اوپراتور دستگاه گرداننده مخازن میباشد. که این نیاز با تجربه بالا و نیروهای کار مجرب مجموعه به خوبی رفع شده است.

قیمت گرداننده مخازن

از انجایی که الیاژ مورد نیاز برای ساخت و تولید گرداننده مخازن وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد و اینکه قیمت ارز در کشور ما نوسانات زیادی دارد در نتیجه قیمت گرداننده مخازن هم متغییر است برای اطلاع از قیمت روز این محصول با ما تماس بگیرین تا از قمیت از ریز جزئیات ساخت  این محصول و محصولات دیگر از جمله پوزیشنر جوشکاری باخبر بشین.

 

ویژگی های گرداننده مخازن :

  • تحمل وزن روی هر دو میز 5 تن الی 1000 تن میباشد
  • استفاده از چرخ چدنی نشکن با روکش پلی یورتان مقاوم به سایش در تناژ های سبک و کاملا فولادی در تناژ های سنگین
  • استفاده 2 مجموعه گیربکس ترکیبی و 2 موتور برای ایجاد گشتاور در دو نقطه
  • استفاده از اینورتر برای کنترل دقیق سرعت حرکت دستگاه
  • استفاده از سیستم هیدرولیک و میل پیچ جهت جابجایی آسان گوشواره ها بر روی شاسی در هنگام تنظیم اولیه و یا به صورت دستی
  • بکارگیری شاسی و استراکچر بسیار قوی و مستحکم جهت مقابله با تنشها و فشارهای مضاعف و یا ضربه به هنگام بارگذاری
  • ایمنی بالای دستگاه برای اوپراتور در هنگام کار و یا بارگذاری
  • جابجایی و حمل و نقل آسان
  • حداقل و حداکثر قطر کارگیراز 500 میلیمتر با زاویه تماس 60 درجه و حداکثر قطر کارگیر 10000 میلیمتر
  • ریموت کنترل دستی به طول 6 متر الی بیشتر با سفارش و درخواست مشتری.

 

تماس با ما

دستگاه جوش دروازه ای ماشین سازی راهور صنعت زاگرس

دستگاه جوش دروازه ای با قابلیت جوش درز جوش تحت زاویه طراحی و تولید شده است. با به کارگیری از دو موتور در دستگاه باعث ایجاد حرکت بسیار نرم و بدون لرزش شده و در نهایت منجر به افزایش کیفیت و یکنواختی جوش می شود. این محصول برای جوشکاری طولی تیرهای ساختاری طولانی با وب در موقعیت عمودی ساخته شده است.
نسخه استاندارد دستگاه جوش دروازه ای شامل 5 محور کنترل شده از نظر عددی است که توسط یک سیستم رایانه ای با نمایش گرافیکی TFT کنترل می شوند. جبران فعال موقعیت هر دو مشعل با توجه به درز جوشکاری ، دقت 0/1 میلی متر را امکان پذیر می کند. این سیستم از یک گیربکس سیاره ای بدون تعمیر و نگهداری با دقت بالا تشکیل شده است و تمام محورها توسط سروو موتورهای کلاس بالا کنترل می شوند که توسط اینورتر دیجیتال کنترل می شوند. راهنماهای خطی با دقت بالا حرکت دقیق و روان کلیه محورهای سیستم را تضمین می کنند. نگهدارنده های مشعل از طریق اتصالات ضد برخورد روی تکیه گاه های دستگاه نصب می شوند.

انواع دستگاه جوش دروازه ای

دستگاه جوش دروازه ای دارای ساختار کلی و استانداردی دارد که بیشتر نیاز های مشتری را برآورده میکند ولی این امکان وجود دارد که بسته به نیاز خاصی که مشتری دارد و کاربردش میتواند ویژگی ها ، اندازه و وزن وزن متفاوتی داشته باشد. این محصول می تواند با توجه به نیازهای خاص مشتری با تجهیزات جوشکاری MIG / MAG یا SAW ادغام شود.

قیمت

از انجایی که الیاژ مورد نیاز برای ساخت دستگاه قیمتشان وابستگی بسیار زیادی به قیمت ارز دارد و قیمت ارز در کشور ما نوسانات زیادی دارد در نتیجه قیمت دستگاه جوش دروازه ای هم متغییر است برای اطلاع از قیمت روز این محصول با ما تماس بگیرین تا از قمیت از ریز جزئیات ساخت این محصول و محصولات دیگر از جمله پوزیشنر جوشکاری باخبر بشین

ویژگی ها

 

  • دارای ریموت کنترل از راه دور که امکان مدیریت دستگاه را تا حداکثر فاصله 20 متر فراهم میکند
  • قابلیت کنترل سرعت توسط اپراتور که در جوشکاری الیاژ های مختلف بسیار کاربردی است
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نازل جوشکار برای جوشکاری بر روی تیر ها با ابعاد و سایز های مختلف

دستگاه جوش دروازه ای چیست؟

یکی از ابزارها و تجهیرات کاربردی و اصلی که در اکثر صنعت های سنگین از آن به وفور استفاده می شود، دستگاه جوش دروازه ای است که نقش پررنگی را انواع مختلف کارخانه ها برای ساخت محصول های متنوع دارد.
دستگاه جوش دروازه ای یکی از انواع متفاوت ابزارهایی است که در حالت معمول از آن برای چیدن خطوط اتوماتیک و غیراتوتماتیک سازه هایی که به شکل H هستند استفاده می شود.
برای این که با خصوصیات و ویژگی های این دستگاه آشنا شوید توصیه می کنیم در ادامه مقاله با همراه باشید چرا که در نظر داریم اطلاعات مفیدی را در این باره به شما ارائه دهیم.

دستگاه جوش دروازه ای نوعی از وسایل و ابزارهای جوش است که باعث آسان شدن عملیات جوشکاری می شود و معمولا با دو روش رایج از این دستگاه ها استفاده می کنند:

  • دستگاهی که یک کلگی جوشکاری دارد و در حالت عادی در خط تولید اتوماتیک استفاده می شود و دو دستگاه با مدل مشابه در دو طرف خطوط انتقال قرار می گیرند.
  • در روش دوم از دو کلگی جوش بر روی دستگاه استفاده می شود و این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند سازه ها را به صورت افقی روی رولیک ها قرار داده و بتوانند به طور هم زمان در دو طرفه سازه ها جوشکاری را انجام دهند.

مزیت مهم دستگاه جوش دروازه ای

دستگاه جوش دروازه ای دارای مزیت های زیادی است که باعث شده است از محبوبیت زیادی برخوردار شود و به صورت گسترده از آن در صنایع مختلف استفاده شود. از مزیت های مهم دستگاه جوش دروازه ای می توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • کاهش زمان جوشکاری به حداقل ترین زمان ممکن
  • تمیز تر شدن و یکنواخت و یک شکل بودن جوش ها به طوری که نمای زیبا و منظم و تمیزی را به سازه های ساخته شده می دهد.
  • به طور چشمگیری باعث کاهش هزینه های ناشی از نیروی انسانی می شود.
  • باعث بالا رفتن تولید روزانه و از این طریق باعث افزایش درآمد روزانه می شود.
  • کار عوض کردن سیم ها را سریع تر می کند و باعث راحتی و آسانی کار می شود.
  • استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در هزینه و وقت افراد می شود.
  • دارای امکانات مختلف و زیادی برای بهتر و آسان کردن کارها است.
  • استفاده از این دستگاه باعث افزایش کارایی و مسلط بودن بر روی بخش هایی می شود که لازم است روی آن ها کار جوشکاری انجام شود.

خصوصیات دستگاه

برای انجام دادن کارهای جوشکاری تیر ورق، سازه های فلزی و باکس های فلزی می توانید از دستگاه جوش دروازه ای به منظور سرعت بخشیدن به این نوع کارها و در عین حال انجام دادن آن ها با کیفیت بالا و تمیز کمک بگیرید. با کمک این دستگاه کیفیت جوشکاری بسیار بهتر از قبل می شود و سرعت تولید و تعداد آن به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. از جمله خصوصیت های مهم دستگاه جوش دروازه ای عبارتند از:

خصوصیات مهم دستگاه جوش دروازه ای:

  • جوشکاری دو طرف قطعات کار به صورت همزمان
  • ایجاد شکل های منظم و عدم مشکلات بدفرمی و پیچش قطعه ها بعد از اتمام جوشکاری
  • انجام دادن جوشکاری به طور سریع و تولید محصولات در حداقل ترین زمان ممکن
  • حرکت کردن طولی دستگاه روی ریل بدون ایجاد شدن محدودیت های بعدی مختلف
  • دارا بودن چهار نوع سنسور ردیابی برای خط جوش
  • داشتن قطعه ها و سازه های محکم و پایدار برای کار کردن در مکان های کاری خشن و برآورده کردن انتظارات کاری در صنعت های مربوط به جوشکاری
  • امکان انجام دادن جوشکاری های مختلف در اندازه های کوچک و بزرگ از حداقل عرض بال به صورت 5 سانتی متر الی 180 سانتی متر و ارتفاع 10 سانتی الی 2 متری
  • امکان انجام دادن جوشکاری در شکل های F1 و F2
  • قابلیت جوشکاری به صورت عرضی برای سازه های مختلف باکس
  • قابلیت جوشکاری به صورت الکترو اسلک
  • داشتن تابلوهای کنترل با پنل های جدا برای هدهای مختلف جوش با امکان تنظیم ارتفاع دلخواه
  • داشتن سیستم بازیافت پودر مصرف شده
  • توانایی تنظیم میزان سریع بودن حرکت دستگاه روی ریل
  • امکان تنظیم کردن میزان سریع بودن دستگاه در حرکت عمودی بوم ها برای جوشکاری از نوع الکترو اسلک
  • توانایی تنظیم میزان سریع بودن حرکت هدهای جوشکاری در حرکت عرضی سازه های مختلف

مشخصه های مهم و اصلی دستگاه جوش دروازه ای

  • داشتن سنسورهای درزیاب در همه جهت های مختلف
  • توانایی جوش کاری به صورت فرآیند زیرپودری یا میگ مگ
  • امکان طراحی کردن در اندازه های دلخواه و مورد نظر
  • دقت بسیار زیاد در فرآیند جوشکاری
  • استفاده به صورت آسان و داشتن اپراتوری راحت
  • داشتن بالاترین سرعت در کار جوشکاری

علت استفاده از دستگاه جوش دروازه ای

در روند تولید کردن اسکلت های فلزی بعضی مواقع احتیاج به چرخش تیر یا ستون هایی می شود که خود از اجزای جانبی مختلفی تشیکل شده اند. داشتن اجزای جانبی می تواند باعث خارج کردن تعادل از فرآیند بارگذاری شود و همین مسئله ممکن است توانایی استفاده از مکانیزم اصطکاک برای چرخاندن تیرها را غیر ممکن بکند. برای حل این مشکل می توانیم از مکانیزم جدید که به چرخ دنده مجهز است استفاده کنیم. چرخاندن تیر با اجزای جانبی ن می توانید به علت کامل شدن روند جوشکاری اجزا، نظارت و بازرسی، رنگ کردن و یا هر کار دیگری باشد. کنترل کردن نحوه حرکت، میزان سرعت و دقت با کمک دستگاه جوش دروازه ای بسیار بالا است و با تغییراتی که در جوشکاری روبوتیک است نیز می تواند به طور کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کارکرد دستگاه جوش دروازه ای به چه صورت است؟

این دستگاه از یک مجموعه درایو موتور دار و یک هرزگرد تشکیل شده است. نیروی موجود در موتورها به گیربکس منتقل می شود و در آخر به صفحه مدور و رینگی که در سراسر دنده کاری شده انتقال می یابد.
اگر بار نامتعادل یا بالانس نشده را به این مجموعه اضافه کنید مکانیزم های چرخ دنده و گیربکس اجازه سر خوردن و یا عوض کردن تغییرات در میزان سرعت گردش را به شما نمی دهند و در نهایت قطعه کار به صورت مدوام با سرعت یکسان و ملایم که می تواند به صورت کامل کنترل شود شروع به چرخیدن می کند و در صورتی که احتیاج داشته باشید در هر زاویه ای که بخواهید توقف می یابد و در همان زاویه خواسته شده به صورت قفل شده باقی می ماند.

برای اطلاع از قیمت دستگاه جوش دروازه ای با پشتیبانی راهور صنعت تماس حاصل نمایید.

 

تماس با ما

راه اندازی کارگاه بازسازی ظروف تفلون قیمت دستگاه تفلون زن

دستگاه ظروف تفلون انواع مختلفی دارد که تولید ظروف تفلونی مانند: ظروف آشپزخانه، قابلمه، ماهیتابه ودیگهای تفلون را آسان کرده است. در ادامه شما با انواع دستگاه ظروف تفلون، مزایای دستگاه ظروف تفلون آشنا می شوید.

انواع دستگاه ظروف تفلون

دستگاه ظروف تفلون در دو نوع پرس هیدرولیک و پرس پنوماتیک وجود دارد. با دستگاه پرس هیدرولیک به سادگی برای فشرده سازی فلزات با استفاده از مایع هیدرولیکی که تولید می کند، می توان استفاده کرد. به عبارت دیگر ، پرس هیدرولیکی به ماشینی گفته می شود که دارای یک کف مسطح یا سطح برای فشرده سازی، صاف کردن یا شکل دادن یک قطعه فلزی است. دستگاه پرس پنوماتیک، همین کار را با استفاده از هوای فشرده شده انجام می دهد. هر دو دستگاه ظروف تفلون مزایای بسیاری دارند. همچنین تفاوت های کوچکی در عملکرد نگهداری و توانایی های این دو نوع دستگاه وجود دارد که در ادامه برایتان آورده شده است.

تفاوت انواع دستگاه ظروف تفلون

چندین اختلاف کلیدی بین دستگاه پرس پنوماتیک و پرس هیدرولیک وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

روش عمل
پرسهای هیدرولیکی با اصول مشابه فشارهای پنوماتیک کار می کنند، اما به جای هوای فشرده ، از یک مایع روغنی برای حرکت قظعات استفاده می شود.
نگهداری
دستگاه پرس های پنوماتیک معمولاً نیاز چندانی به نگهداری ندارند. به عنوان مثال اگر نشتی وجود داشته باشد، فقط هوا خارج می شود که پس از ترمیم نشتی به راحتی قابل تعویض است. برعکس ، اگر یک ماشین هیدرولیک نشت کند ، مایعات را از دست می دهد و باعث ایجاد آشفتگی می شود که برای تمیز کردن نیاز به زمان زیادی دارد و باعث افزایش هزینه مایع از دست رفته و هزینهی اضافی برای تعمیر می شود.
توانایی ها
دستگاه پرس های پنوماتیک غالباً با سرعت بسیار بالایی کار می کنند ، در حالی که دستگاه پرس های هیدرولیکی در حرکت خود بسیار کندتر هستند. از آنجا که پرسهای پنوماتیک به جای مایع با هوا کار می کنند ، در اعمال نیرو نمی توانند از همان قوام مطابق با فشار هیدرولیکی برخوردار شوند. انتخاب بهینه بین پرس پنوماتیک و پرس هیدرولیک اغلب به سرعت و فشار مورد نیاز بر می گردد.

دستگاه ظروف تفلون فشار صاف و یکنواختی را روی کل سطح ایجاد می کند. دریچه های تسکین فشار تعبیه شده در اکثر دستگاه های ظروف تفلون فشار سیستم را کنترل می کنند. افراد با در نظر گرفتن اندازه ، فشار و سرعت به راحتی می تواند نوع دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کند.

مزایای دستگاه ظروف تفلون

  • تناژ ثابت : دستگاه های پرس می توانند نیروی فشار کامل را در هر نقطه از ضربه ایجاد کند. این به شما امکان کنترل بیشتر بر اندازه ، فشار و موقعیت بازگشت را می دهد.
  • ردپای کوچک : دستگاه های پرس می توانند فشار زیادی را روی یک سطح کوچک ایجاد کنند. این به این معنی است که آنها فیلم های بسیار کمتری نسبت به بسیاری دیگر از ماشین آلات صنعت تهیه می کنند.
  • اقتصادی : به دلیل ساده بودن طراحی دستگاه های پرس ، به ندرت خراب می شوند ، این به معنای هزینه کمتر در نگهداری است. با این حال ، در صورت خرابی ، قطعات به راحتی تهیه می شوند و جایگزینی آنها آسان است.
  • عمر طولانی تر : یک دستگاه پرس متناسب با نیاز شما طراحی شده است. محافظت در برابر اضافه بار ، آسیب به ابزار را به حداقل می رساند و در نتیجه عمر ابزار را افزایش می دهد.
  • سفارشی سازی : از دستگاه های پرس حتی برای پیچیده ترین حالت نیز می توان استفاده کرد. می توان یک طرح فعلی را اصلاح کرد یا یک نوع سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما ایجاد کرد.

از انواع دستگاه ظروف تفلون استفاده زیادی می شود، زیرا قدرتمند ، سازگار ، قابل اعتماد و کارآمد هستند. بنابراین ، هر نوع از دستگاه ظروف تفلون که برای محیط کار شما ایده آل است را تهیه کنید تا بیشترین تولید را داشته باشید.
نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه ظروف تفلون
مانند سایر ماشین آلات صنعتی دیگر، رعایت نکات ایمنی دقیق هنگام کار دستگاه ظروف تفلون بسیار مهم است. در اینجا دو توصیه مهم برای اطمینان از ایمنی وجود دارد:

1. در هنگام استفاده از دستگاه پرس هوای فشرده شده یا مایعات روغنی را به درستی آزاد کنید. انتشار ناگهانی و نامناسب هوای فشرده و مایعات می تواند باعث آسیب جدی یا مرگ شود. بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه هوای فشرده و مایعات روغنی دستگاه را به درستی آزاد کنید. هر پرس باید یک شیر تسکین دهنده داشته باشد که اغلب به آن شیر تخلیه می گویند که اجازه می دهد هوا یا مایعات به صورت کنترل شده خارج شود. دریچه تخلیه باید قبل از بازرسی یا در مواقع اضطراری ، در حالات قفل و در صورت اتمام کار با دستگاه مورد استفاده قرار گیرد در صورت غیرفعال بودن دستگاه پرس ، نباید هیچگونه هوای فشرده یا مایعات در آن وجود داشته باشد.

2. تمام لوله های تجهیزات را مهار کنید. لوله هایی که حاوی مایعات روغنی و هوای فشرده هستند اگر از پریز خارج شوند یا نشت ناگهانی ایجاد کنند ممکن است خطرناک باشند. بنابراین مهم است که آنها را همراه با سیم یا پیوندهایی بسته بندی کنید که خطر شلیک لوله و آسیب رساندن به کارگر را کاهش دهد. برای کاربردهای فشار بیشتر ممکن است لازم باشد که لوله ها را در تجهیزات محافظتی اضافی قرار دهید.

 

آیا استفاده از ظروفی که دستگاه ظروف تفلون تولید می کند بی خطر است؟

امروزه مردم در سراسر جهان برای پخت و پز از ظروف و قابلمه های تفلون استفاده می کنند. پوشش نچسب این ظروف برای درست کردن پنکیک ، سرخ کردن سیب زمینی و درست کردن تخم مرغ بسیار ایده آل است. این ظروف می توانند برای پخت غذاهای ظریف که در غیر این صورت به ظرف می چسبند مفید باشد. برخی فکر میکنند که ظروف تفلون مضر هستند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که پخت و پز با ظروف تفلون کاملا بی خطر است. تفلون یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در ظروف مختلف به کار میرود و باعث می شود که پخت و پز راحت باشد و ظروف راحت تمیز شوند. همچنین به روغن یا کره کمی برای سرخ کردن احتیاج دارد که این یک روش سالم برای پخت و سرخ کردن غذا است. دانشمندان با آزمایش های انجام شده به این نتیجه رسیدند که مواد شیمیایی مانند: تفلون هیچ ضرری برای انسان ندارد پس میتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت دستگاه ظروف تفلون با پشتیبانی راهور صنعت تماس حاصل نمایید.

 

تماس با ما

روتاتور مخزن دستگاه گردان مخزن بزرگ صنعتی

روتاتور مخزن نام دیگری از دستگاه مخزن گردان میباشد. وظیفه دستگاه روتاتور مخزن این است که مخزن رو با یک سرعت ثابت ( قابل تنظیم ) به چرخش در بیاورد.

این فرایند زیر دستگاه بوم و ستون جوشکاری صورت میگیرد. تا نازل جوشکاری روی مخزن تنظیم شود و اولویت اصلی شرکت راهور صنعت زاگرس در تولید روتاتور مخزن امنیت اوپراتور دستگاه مخزن گردان میباشد.

که این نیاز با تجربه بالا و نیروهای کار مجرب مجموعه به خوبی رفع شده است.

قیمت روتاتور مخزن

به این دلیل که مواد مورد نیاز برای ساخت و تولید گرداننده مخازن وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد در نتیجه قیمت روتاتور مخزن هم متغییر است.

برای اطلاع از قیمت روز این محصول با ما تماس بگیرین تا از قمیتاز ریز جزئیات ساخت  این محصول و محصولات دیگر از جمله پوزیشنر جوشکاری باخبر بشین.

ویژگی ها :

  • تحمل وزن روی هر دو میز 5 تن الی 1000 تن میباشد
  • استفاده از چرخ چدنی نشکن با روکش پلی یورتان مقاوم به سایش در تناژ های
    سبک و کاملا فولادی در تناژ های سنگین
  • استفاده 2 مجموعه گیربکس ترکیبی و 2 موتور برای ایجاد گشتاور در دو نقطه
  • استفاده از اینورتر برای کنترل دقیق سرعت حرکت دستگاه
  • استفاده از سیستم هیدرولیک در روتاتور مخزن و میل پیچ جهت جابجایی آسان گوشواره
    ها بر روی شاسی در هنگام تنظیم اولیه و یا به صورت دستی
  • بکارگیری شاسی و استراکچر بسیار قوی و مستحکم جهت مقابله با تنشها و فشارهای
    مضاعف و یا ضربه به هنگام بارگذاری
  • ایمنی بالای دستگاه برای اوپراتور در هنگام کار و یا بارگذاری
  • جابجایی و حمل و نقل آسان
  • حداقل و حداکثر قطر کارگیراز 500 میلیمتر با زاویه تماس 60 درجه و حداکثر
    قطر کارگیر 10000 میلیمتر
  • ریموت کنترل دستی به طول 6 متر الی بیشتر با سفارش و درخواست مشتری.

 

تماس با ما

مخزن گردان نیاز هر مجموعه جوشکاری حرفه ای

مخزن گردان ها به با چرخاندن مخزن امکان جوشکاری بر رو آن هارا به ما میدهند. یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس دستگاه مخزن گردان ، گرداننده مخازن یا روتاتور مخزن میباشد. که با عالی ترین کیفیت و به دست نیروی های متخصص این مجموعه تولید میشود.

مخزن گردان دستگاه هایی هستند که می توانید برای کمک به روش جوشکاری از آنها استفاده کنید. به این دستگاه چرخاننده مخزن نیز گفته می شود. طراحی این دستگاه شامل: مخازن و لوله های بزرگ است.همچنین سرعت این دستگاه را می توانید کنترل کنید که این کنترل سرعت از راه دور انجام می شود. مخزن گردان، این امکان را به شما می دهد تا در حالی که موقعیت عمودی را حفظ می کنید ، جوشکاری گردشی داشته باشید.

ویژگی های مخزن گردان

  • پاسخگو سریع ، کار با آن آسان است.
  • مجهز به جعبه کنترل کاملاً سازگار هستند. شما می توانید هر حرکتی را که برای پروژه خود نیاز دارید مشخص کنید.
  • همچنین دارای یک کنترل از راه دور است تا مراحل و فرایندهای ساده و ساده تری را امکان پذیر کند.
  • به راحتی قابل تنظیم است.
  • قاب دستگاه دارای چرخ است که می توانید با استفاده از آنها به راحتی وضعیت پروژه خود را تنظیم کنید.

کاربرد مخزن گردان

اگر در صنعتی با قطعات سنگین کار می کنید ، قطعاً به این دستگاه نیاز دارید. این دستگاه می تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد اما متداول ترین آنها شامل صنایع شیمیایی پترو ، صنایع هوا فضا است. مشاغل دیگر شامل:

  • صنایع هسته ای و شیمیایی
  • مخازن تحت فشار و صنعت لوله
  • صنعت راه آهن و حمل و نقل
  • صنعت نفت و گاز
  • صنعت برق و تولید
  • صنعت معدن ذغال سنگ
  • صنعت حیات وحش دریایی و آب
  • صنعت ساخت و ساز و ساختاری

چرا باید مخزن گردان را انتخاب کرد؟

جوشکاری می تواند یک کار بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر در مورد 100 تن ماده صحبت کنیم. اینجاست که اهمیت چرخاننده های مخزن نمایان می شود. اگر در هر صنعتی هستید که از تجهیزات سنگین استفاده می کنید، نمی توانید قطعات خود را بدون استفاده از چرخاننده مخزن درست کنید. مخزن گردان دارای قطعات کنترل الکتریکی با کیفیت بالا ، تولید شده توسط شرکت های مشهور جهان است، همچنین قاب فولادی آن قوی و بسیار بادوام است که شکستن آن سخت است. بعلاوه این ماشین آلات و تجهیزات را از هر شرکتی خریداری کنید یک سال گارانتی را برای آن تضمین می کند.

طرز استفاده از مخزن گردان

بسیاری از مردم فکر می کنند که کار با مخزن گردان دشوار است. در حقیقت ، آسان و کاملاً قابل کنترل است. در راهنمایی برای استفاده از این دستگاه را برای شما آورده ایم.

  • چرخ های دستگاه خود را بسته به اندازه بار خود تنظیم کنید.
  • قطعه کار را روی چرخاننده مخزن سوار کنید.
  • چرخاننده مخزن را فعال یا روشن کنید.
  • مطمئن شوید که آن تراز شده است ، با دستگاه کار کنید.

شاید برای شما سوال باشد که مخزن گردان از چه فرآیندهای جوشکاری پشتیبانی می کند؟ یا فقط برای مجموعه خاصی از فرآیندها قابل استفاده است؟ در ادامه انواع جوشکاری هایی که می توانید با این دستگاه انجام دهید را برایتان آورده ایم.

  • جوشکاری گاز بی اثر تنگستن (TIG)
  • جوشکاری گاز بی اثر فلزی (MIG)
  • جوشکاری فلز فعال گاز (MAG)
  • جوشکاری پلاسما (PAW)
  • جوشکاری قوس زیر آب (SAW)
  • جوشکاری قوس انتقال یافته پلاسما (PTA)

البته استفاده از ماشین های مخزن گردان فقط به مواردی که گفته شد محدود نمی شود. این موارد فقط متداول ترین فرآیندهای جوشکاری هستند که با استفاده از چرخاننده های مخزن انجام می شوند.

 

مزایای دستگاه:

  • استفاده از مخزن گردان با هر پروژه ای که دارید می تواند کمک زیادی به شما بکند. در حقیقت این دستگاه مزایای بی شماری دارد که در ادامه برخی از آن ها را برایتان آورده ایم.
    زمان کمتری برای تکمیل کار
  • استفاده از روتاتورهای جوشکاری به شما امکان می دهد پروژه های جوشکاری را سریعتر به اتمام برسانید.
  • حرکتی 360 درجه ای که به قطعه کار می دهد ، روند را سریع تر انجام می دهد. برای تکمیل و دستیابی به جوش زمان کمتری لازم است.
  • کار کمتری لازم است: از آنجا که توانایی حرکت قطعه ها را دارد ، بنابراین لازم نیست جوشکار حرکت کند. این به این معنی است که کار کمتری لازم است.
  • دستگاهی ایمن برای جوشکاری: چرخاننده های مخزن دستگاهی هستند که می توانند قطعه کار سنگین را نگه دارند و کلاچ می کنند ، این باعث می شود جوشکار در موقعیتی کاملاً امن و مطمئن قرار گیرد.
  • دقت بالاتر جوش ها

از چه چرخ هایی می توان برای روتاتور مخزن استفاده کرد

شما می توانید از بین انواع مختلف چرخ ها آنچه که مورد نیازتان است را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید نوع چرخ هایی که انتخاب می کنید باید به وضوح با قطعه های کاری شما سازگار باشد. انتخاب نوع اشتباه یا نادرست می تواند منجر به مشکلاتی شود. مشکلاتی که می تواند منجر به آسیب دیدگی چرخاننده ها یا قطعات شما شود. انواع چرخ ها شامل موارد زیر است:

  • چرخ لاستیکی
  • چرخ های فلزی یا استیل
  • چرخ های پلی اورتان
  • چرخ های پلاستیکی

 

تماس با ما

قیمت دستگاه پرس اهن دست دوم قیمت دستگاه پرس ضایعات پلاستیک

دستگاه پرس ضایعات نقش کلیدی در صنعت ایفا میکند. از آنجایی که عموم محصولات ساخته شده در کارخانه‌ها دارای طول عمر هستند و پس از آن به ضایعات تبدیل می‌شوند از جمله :

  • فلز
  • پلاستیک
  • کارتون و کاغذ
  • خودرو

ضایعات پس از تولید برای اینکه دوباره قابل استفاده بشوند و در چرخه تولید قرار بگیرند باید سه مرحله را پشت سر بگذارند :

  1. جمع آوری ضایعات
  2. پرس کردن و به حداقل رساندن فضای اشغالی
  3. ارسال ضایعات پرس شده به کارخانه

مهم ترین مرحله، مرحله 2 است چرا که در صورت عدم فشرده سازی ضایعات با دستگاه پرس ضایعات میزان حجم دریافتی کارخانه در هر ارسال انقدر کم است که حتی هزینه ارسال آن را نیز پوشش نمی دهد و در نتیجه صرفه اقتصادی ندارد.

 قیمت دستگاه پرس ضایعات

ویژگی ها و میزان بازدهی دستگاه قیمت را تعیین میکنند ولی به صورت کلی از انجایی که نوسانات ارزی زیادی را در کشور شاهد هستیم امکان تعیین قیمت دقیق وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات دقیق از طریق یکی از راه های ارتباطی باما تماس بگیرید تا از ریز جزئیات تمامی محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس از جمله دستگاه هونینگ لوله با خبر بشین.

 

تماس با ما

 

 

دستگاه لب پیچ ظروف تفلون قیمت دستگاه پرس ظروف مسی و روی

دستگاه لب پیچ ظروف تفلون یکی دیگر از محصولات شرکت راهور صنعت زاگرس میباشد که امروز قصد معرفی آن را داریم.

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و روی کار آمدن وسایل مدرن، انقلابی عظیم در ساخت و تولید انواع ابزارها، وسایل، تجهیزات و... به وجود آمده است.

یکی از مواردی که از این انقلاب عظیم علم و تکنولوژی تاثیر پذیرفته است، وسایل و ابزار مورد استفاده در آشپزخانه ها است.

که کاربردهای فراوانی دارند. این ظروف در انواع مدل ها و جنس های مختلف و متنوع ساخته شده اند و به نسبت زمان های قدیم، بسیار پیشرفته تر، شکیل تر و زیباتر شده اند.

یکی از انواع وسایل آشپزخانه، ظروف تفلونی هستند. برای ساخت این ظروف از ابزار و وسایل پیشرفته مختلفی استفاده می شود.

ما قصد داریم در این مطلب شما را با دستگاه لب پیچ ظروف تفلون آشنا کنیم و نحوه کارکرد آن را نیز شرح دهیم.

پس برای فهم بهتر موضوع، ابتدا ظروف تفلون را تعریف میکنیم، مزایا و معایب آن را بر می شمریم و سپس به بررسی کامل و جامع دستگاه لب پیچ ظروف تفلون و نحوه کارکرد آن می پردازیم.

تعریف ظروف تفلون

ظروف تفلون، از چندین دهه پیش جایگزین ظروف پرکاربرد و پرمصرفی شدند که از جنس روی، چدن، مس و... بودند و چندین دهه و حتی چندین قرن در آشپزخانه های منازل، رستوران ها و... جا خوش کرده بودند.

برای ساخت و تولید ظروف تفلون از دستگاه ظروف تفلون و آلیاژ آلومینیوم یا استیل استفاده می شود که انعطاف پذیرتر و مقاوم تر از سایر آلیاژها است.

این ظروف با ماده خاصی به نام پلی تترا فلوئورواتیلن  (PTFE) نامیده می‌ شود، پوشیده شده و منجر به این می شود که مواد غذایی به ظرف نچسبند.

به همین دلیل به این ظروف، ظروف نچسب نیز می گویند. همچنین به دلیل وجود پودر سرامیک

یا مخلوط تیتانیوم در این مواد، سختی و مقاومت ظروف تفلون افزایش می یابد و منجر به این می شود که ظروف تفلونی به راحتی ساییده و خراشیده نشود.

مزایای ظروف تفلون

ظروف تفلون دارای مزایای بسیار زیادی است، که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ظروف تفلون موادی به کار رفته است که از چسبیدن مواد غذایی به
    بدنه و ته ظرف در حین پخت و پز جلوگیری به عمل می آورد.
  • این ظروف مقاومت بسیار بالایی در برابر اسیدها و قلیاها دارند و به گونه ای
    طراحی و ساخته شده اند، که منجر به این می شود که با مصرف مقدار بسیار
    کمی از روغن، عمل پخت و پز انواع غذاها را انجام داد.
  • ظروف تفلون، در برابر حرارت، مقاومت بسیار زیادی دارد که منجر به افزایش کیفیت
    پخت و پزغذاها می شود و همچنین شست و شوی این ظروف نیز، بسیار راحت و آسان است.

معایب ظروف تفلون

ظروف تفلون با تمامی مزایایی که دارند، اگر از جنس معتبر و باکیفیت آن استفاده نکنیم، خطرات زیادی خواهد داشت که می تواند صدمات جبران ناپذیری برای سلامتی انسان و حتی محیط زیست خواهد داشت.

به عنوان مثال یکی از معایب این‌ ظروف که بسیار خطرناک هم می باشد

جدا شدن روکش داخلی این ظروف (روکش نچسب)  از کف ظروف است که با ورود آن به داخل بدن انسان، می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهد.‌

پس سعی کنید این ظروف را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و همچنین جنس مرغوب و باکیفیتی را نیز انتخاب کنید تا از بروز این صدمات جلوگیری کنید.

قیمت دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

برای اطلاع از قیمت دستگاه لب پیچ ظروف تفلون با پشتیبانی راهور صنعت تماس حاصل نمایید. امروزه تولید ظروف تفلون با استفاده

از تجهیزات و ابزارهای به روز، پیشرفته و مدرن، با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

که این امر باعث افزایش کیفیت و کمیت ظروف تفلونی شده است.

یکی از این تحهیزات مدرن و پیشرفته ای که در فرآیند ساخت ظروف تفلونی مورد استفاده قرار می گیرد

دستگاه لب پیچ ظروف تفلون است. این دستگاه وظیفه حالت دهی و فرم دهی به دور و لبه ظروف تفلونی را بر عهده دارد و استفاده از این آن منجر به بالا رفتن راندمان تولید می شود.

قطعات دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

این دستگاه از به هم پیوستن قطعات مختلفی است ساخته می شود، که از

جمله مهم ترین آن ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جک پنوماتیک که وظیفه آن ثابت کردن و فیت کردن ظروف تفلونی
    بر روی صفحه ثابت است.
  • صفحه ثابت که وظیفه ثابت نگه داشتن ظروف تفلونی را با کمک
    جک پنوماتیک برعهده دارد.
  • موتور الکتریکی یا الکتروموتور که در واقع قلب تپنده دستگاه
    می باشد و وظیفه آن تامین
    نیروی محرکه و به حرکت در آوردن دستگاه است.
  • جک هیدرولیکی که وظیفه آن فشار وارد کردن به تیغچه ها
    و قالب فرم دهنده است تا بتوانندقسمت های اضافی در ظروف را برش
    داده و به لبه ظروف، شکل و فرم دهند.
  • تسمه و پولی که وظیفه انتقال نیرو موتور الکتریکی به اجزای
    دستگاه که قابلیت چرخیدن دارند را بر عهده دارد.
  • سوپورت یا رینگ چرخاننده که وظیفه آن چرخاندن ظروفی است
    که بر روی دستگاه و صفحه ثابت قرار گرفته اند.
  • تیغچه که وظیفه برش و اصلاح قسمت های اضافی ظروف را بر عهده دارد.
  • قالب فرم دهنده که وظیفه آن فرم دهی و حالت دهی لبه ظروف است.

نحوه کارکرد دستگاه لب پیچ ظروف تفلون

در این دستگاه، یک جک پنوماتیک تعبیه شده که با استفاده از این قطعه، ظرف تفلونی مورد نظر را
بر روی یک صفحه، ثابت نگه می دارد. سپس این صفحه با استفاده از تسمه و پولی توسط یک الکتروموتور به حرکت در می آید.

بعد از این مرحله، تیغچه ای که بر روی یک سوپورت یا رینگ قرار دارد، به وسیله یک جک هیدرولیک به حرکت در می آیند و زمانی که ظرف در حال چرخیدن است جک، فرمان می گیرد و تیغچه، لبه‌ های اضافی ظرف را برش می دهد و پس از برش دادن بر روی قالب فرم دهنده قرار می گیرد و با حرکت دادن به وسیله جک، لبه ظرف را حالت می دهد که ار اصطلاح دو لبه کردن می گویند.

لازم به ذکر است، تمام این فرآیند بعد از قرار دادن ظرف بر روی صفحه ثابت و فیکس و ثابت شدن توسط جک پنوماتیک
به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌ شود.

تماس با ما

مخزن تحت فشار چیست

 

مخازن تحت فشار بیشتر توسط کارخانجات بزرگ مانند ماشین سازی اراک و شرکت صنایع آذرآب تولید میشود. در مراحل ساخت مخزن تحت فشار از دستگاهی مختلفی استفاده میشود که چند نمونه از این دستگاه‌ها توسط شرکت ماشین سازی راهور صنعت زاگرس تولید میشود و عبارت است از :

ساخت مخزن تحت فشار

 

اصطلاح "مخزن تحت فشار" به طور مفهومی نشان دهنده انواع سیستم‌هایی است که هدف آنها محدود کردن مقدار زیادی مایع یا گاز در یک منطقه مشخص با فشار ثابت است.

از مخازن تحت فشار می‌توان برای اهداف مختلف در صنایع مختلف استفاده کرد، بنابراین آنها یک عنصر اساسی هستند که نقش بسیار مهمی در کل سیستم های فرآیندی دارند.

با توجه به هدف و ذات مخازن تحت فشار، فرآیندهای تولید و عملکرد آنها ممکن است از نظر حیاتی خطرناک باشد، بنابراین کنترل این فرآیند با مقررات سختگیرانه بسیار مهم است.

آشنایی با مخازن تحت فشار

مخازن تحت فشار ظروف محصور شده‌ای هستند که برای ذخیره یا انتقال مایعات و گازها تحت فشار متفاوت از محیط اطراف خود استفاده می‎شوند. وقتی اصل کار در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد که این مخازن ضد نشت باید طیف وسیعی از خواص مکانیکی و شیمیایی بهبودیافته را برای مطابقت با شرایط کاربرد و ایجاد تنش در داخل ارائه دهند.

بازار جهانی مخازن تحت فشار اخیراً توسط سه صنعت اصلی شیمیایی و پتروشیمی، نفت و گاز و تولید انرژی اشغال شده است. علاوه بر این، صنایع غذایی، معدن، تصفیه آب، داروسازی، زیردریایی و زیستگاه کشتی‌های فضایی نیز می‌توانند به عنوان سایر صنایع سهامدار در بازار گنجانده شوند.

در اینجا صنعت غذا به عنوان یک برنامه کاربردی قابل توجه ظاهر می‌شود، زیرا موادی که مخازن تحت فشار از آنها ساخته شده‌اند در تماس مستقیم با غذا هستند. علاوه بر این واقعیت که تولید یک مخزن تحت فشار به خودی خود چالش برانگیز است‌، هنگامی که تماس با غذا وجود دارد، ظروف نیز نیاز به درمان سطحی خاصی مانند الکترو پولیش یا پرداخت مکانیکی دارند، که منجر به دوام بیشتر این فرآیند می‌شود. نیاز به مخازن تحت فشار در صنایع غذایی از نیاز به مخلوط کردن، پردازش، ذخیره، پخت و نگهداری در غذاها و نوشیدنی‌ها به بهترین شکل ممکن ناشی می‌شود.

برای این منظور، مخازن ذخیره سازی، پردازش و مخلوط کردن به طور گسترده‌ای در کل صنعت استفاده می‌شود. به عنوان مثال‌، تجهیزات لبنیات به طور گسترده‌ای برای تولید و ذخیره و حتی پاستوریزه کردن شیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنوع صنعتی به تنوع و عدم بهبود مخازن تحت فشار اشاره دارد. این بدان معناست که با استفاده از مواد مناسب در هنگام ساخت‌، می‌توان هر دو نوع غذا مانند شکلات، شیر، کشک و مواد شیمیایی و روغن‌هایی مانند آمونیاک، کلر و LPG را در مخازن تحت فشار ذخیره کرد.

در بخشهای دیگر، آنها همچنین ممکن است به عنوان گیرنده‌های صنعتی هوای فشرده و مخازن ذخیره آب گرم خانگی ظاهر شوند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، مخازن تحت فشار می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار گیرند‌، بنابراین می‌توان مخازن با اندازه‌ها و هندسه‌های مختلف را با توجه به نیازهای برنامه طراحی کرد. از نظر تئوری‌، مخازن تحت فشار می‌توانند به هر شکلی تولید شوند، اما بیشترین مخازن مورد استفاده در شکل استوانه، کره و مخروط هستند.

یک طرح معمولی استوانه‌ای با دو سر (درپوش انتهایی) است که عموماً به صورت نیمکره است. معمولاً تولید اشکال پیچیده‌تر و استفاده از آنها ایمن‌تر است. علاوه بر پیچیدگی، محدودیت‌های دیگری نیز در طراحی شکل یک مخزن تحت فشار وجود دارد. برای نشان دادن، از نظر تئوری عروق کروی تمایل به تحمل فشار بیشتری نسبت به الباقی اشکال هندسی استوانه‌ای با ضخامت دیواره یکسان دارند، بنابراین، مخان کروی‌ برای نگهداری گازها با فشار بیشتر استفاده می‌شوند. با این حال تولید یک ظرف کروی بسیار چالش برانگیزتر و گرانتر از تولید ظروف استوانه‌ای است.

محدودیت‌های طراحی مخزن تحت فشار

همانطور که قبلاً اشاره شد، مخازن تحت فشار ممکن است در طول تولید و کاربرد ذاتاً تصادفات خطرناک و حتی مرگبار ایجاد کنند، بنابراین طراحی و مراحل تولید آنها باید با در نظر گرفتن برخی مقررات به خوبی طراحی شود. قوانین ساخت مخازن تحت فشار توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا ASME  وضع شده است. مقررات شامل مواد، مونتاژ و جزئیات ایمنی است تا اطمینان حاصل شود که فرایند تولید نیازهای صنعتی را برآورده می‌کند بدون ایجاد هیچ‌گونه وضعیت مضر. امکان بررسی الزامات طراحی یک مخزن تحت فشار در سه موضوع وجود دارد.

الزامات عملیاتی: اولین مرحله طراحی مخازن تحت فشار، شناسایی الزامات عملیاتی است که نشان دهنده شرایط کاربرد است.

فشار عملیاتی: فشار حالت ثابت و حداکثر فشار درون یک ظرف باید تعریف شود.

شرایط سیال: از آنجا که تغییر دما و خواص فیزیکی و شیمیایی سیال می‌تواند بر مواد اولیه ظرف تأثیر بگذارد، باید با جزئیات مشخص شود و انتخاب مواد باید با در نظر گرفتن این مشخصات انجام شود.

بارهای خارجی: علاوه بر بارگذاری داخلی، بارگذاری خارجی می‌تواند بر عملکرد مخزن تأثیر بگذارد. بنابراین، بارهای محلی به عنوان واکنش‌های لوله‌کشی و وزن مرده قطعاتی که توسط مخزن پشتیبانی می‌شوند، و در مواردی که مخزن تحت فشار از خارج استفاده می‌شود، عوامل محیطی مانند باران، برف و باد باید شناسایی شوند.

شرایط گذرا: برخی از مخازن تحت فشار ممکن است در معرض بارهای چرخه‌ای ناشی از فشار کار، دما، بارگذاری ارتعاشی ساختاری و صوتی قرار گیرند.

  1. الزامات عملکردی: الزامات عملکردی شامل پارامترهای هندسی است که برخی از آنها توسط تیم طراحی کارخانه راهور صنعت زاگرس تعریف شده است، در حالی که برخی دیگر به اختیار طراح مخزن تحت فشار واگذار شده است.

الزامات عملکردی به شرح زیر ذکر شده است:

  • اندازه و شکل ظرف
  • طراحی پشتیبانی
  • محل و اندازه ضمیمه و نازل‌ها
  1. الزامات مواد: انتخاب مواد ممکن است به عنوان چالش برانگیزترین و خطرناک‌ترین مرحله طراحی مخازن تحت فشار تعریف شود. برخی از استانداردهای بین المللی مصالح قابل قبول با درجه حرارت قابل قبول و تنش طراحی را تعریف می‌کنند. تنش طراحی برای هر ماده ممکن با استفاده از برخی عوامل ایمنی به شرح زیر تنظیم می شود:

هنگامی که طرح توسط مشتری و یا بازرس شخص ثالث تأیید می‌شود، فرایند ساخت آغاز می‌شود.

برش ورق: مقدار زیادی ورق به عرض و طول مورد نیاز برای پوسته‌های مخزن بریده می‌شود. برای برش فولاد از مشعل برش تخصصی استفاده می‌شود. بسته به جنس مواد و کیفیت لبه مورد نیاز می‌توان از مشعل‌های مختلفی استفاده کرد. معمولاً در این زمان پخ‌ها روی لبه‌ها همزمان با برش اندازه‌ها زده می‌شوند

رول استوانه‌ای شکل یا همان شل: ورق‌های بریده شده را به استوانه‌هایی با قطر مورد نیاز نورد می‌کنید. معمولاً ورق را به صورت سرد نورد می‌کنند، اما می‌توان آن را گرم کرد تا از رول‌های کوچکتر با ظرفیت کمتر استفاده شود.

درزهای بلند استوانه‌ها (شل) تولید شده را جوش دهید: معمولاً با جوشکاری قوس غوطه‌ور (زیر پودری) انجام می‌شود.

 

شل‌های مخزن تحت فشار و جوش:

معمولاً با جوشکاری قوس غوطه‌ور انجام می‌شود. این فقط در صورتی مورد نیاز است که بیش از یک پوسته برای برآوردن طول مخزن مورد نیاز باشد.

 

برش و فرم دهی به سر مخازن تحت فشار:

از مشعل‌های برش مختلفی می‌توان برای برش صفحه سر مخزن تحت فشار استفاده کرد. سپس سر مخازن تحت فشار با استفاده از تکنیک‌های مختلف شکل می‌گیرد، معمولاً از دستگاه عدسی زنی یا پرس استفاده می‌شود.

 

سوراخ‌های برش برای نازل‌ها:

برای نازل‌های مورد نیاز مخزن باید سوراخ‌هایی را در صفحه فولادی برش دهید. این معمولاً با مشعل برش دستی قوس پلاسما یا اکسی استیلن انجام می‌شود. آماده سازی لبه‌نهایی با سنگ‌زنی دستی انجام می‌شود.

نازل‌ها: نازل‌ها و پدهای تقویت کننده معمولاً با استفاده از روش جوشکاری سیم دستی جوش داده می‌شوند.

 

پایه‌ها و سازه‌های مورد نیاز سازه‌ای:

این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از روش جوشکاری سیم دستی جوش داده می‌شوند.

بررسی نهایی کیفیت: این مورد می‌تواند شامل آزمایش ذرات آب، پنوماتیک، رادیوگرافی، اولتراسونیک و یا مغناطیسی برای اطمینان از یکپارچگی طراحی‌، مواد و جوشکاری باشد.

بازرسی‌های نهایی: این معمولاً شامل بازرسی‌های داخلی‌، مشتری و شخص ثالث می‌شود.

 

روش ساخت مخازن تحت فشار 

1 برش ورق عدسی مطابق با نقشه مخزن

ابتدا با دستگاه‌های برشکاری ورق اعم برش ریلی دستی و یا برش اتوماتیک و یا برش سی ان سی ورق  با ابعاد و اندازه گسترده خواسته شده در نقشه‌های عدسی برش کاری میشود و پس از تمیز کاری لبه‌ها و زدن پخ‌های مناسب کار جهت جوش کاری و مونتاژ اولیه گسترده ورق که به صورت دایره‌ای شکل شود مونتاژ و جوش می‌شود و پس از این مرحله با دستگاه عدسی زنی به صورت عدسی در می‌آید که این عدسی ها سر و ته مخزن را تشکیل می دهد

روش ساخت شل مخازن

مرحله رل کردن ورقهای شل:

در مرحله ابتدایی ورق شل به اندازه قطر مناسب و طول شل بریده می‌شود.

پخ‌ها از داخل و بیرون مخزن داده میشود و یه فاصله محاسبه شده (گپ) بین ورق عدسی و ورق شل داده می‌شود ورق توسط برش گاز به صورت پخ‌های دوطرفه عدس و شل به صورت نیمه اتومات انجام می‌شود. برای مخازنی که مایع خورنده از آنها عبور می‌کند، ورق کلد از کشورهای خارجی نظیر آلمان و هند وارد و توسط ماشین‌های تراش مقداری از لبه کلد برداشته می‌شود تا بتوانیم جنس یک تکه داشته باشیم در جهت تسهیل جوشکاری (پخ بیشتر داخل شل و از طرف ورق کلد شده می‌باشد.)

سپس شل به طرف دستگاه نورد هدایت شده و در آنجا عمل نوردکاری روی آن انجام می‌شود.

پس از انجام نورد و رل کاری، شل به صورت استوانه در آمده و آماده جوشکاری می‌باشد. قبل از جوشکاری محل مورد نظر قطعه را تا دمای 175 درجه سانتیگراد با توجه به مورد نظر پیش‌گرم می‌شود مجموعه شل‌ها فیت شده و توسط خال جوش و ساپورت‌ها نگهداری  مشخصات جوشی که تعریف شده است و برای جوشکاری آماده می‌شود.

پس از جوشکاری طولی، شل باید دوباره رل شود. به دلیل استاندارد بودن عرض ورق‌ها شل‌ها را نمی‌توانیم به صورت یک تکه ساخته، در چند کورس ساخته می‌شوند.

در این مرحله شل‌های مورد نظر را باید به صورت محیطی به هم مونتاژ می‌شوند. در این عملیات باید این نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهیم و آن هم این است که جوش‌های طولی به دلیل تمرکر تنش در راستای هم قرار نگیرند. به همین منظور فاصله‌ای باید بین جوش‌های طولی در زمان عملیات جوش محیطی انجام شود که این اندازه از طریق استاندارد و روشهای تجربی بدست آمده که حداقل آن t 3  t ضخامت شل  می‌باشد و مقدار زاویه و طول قوس بین دو جوش را بدست آورده و سپس عملیات مونتاژ را انجام می‌دهیم.

برای جلوگیری از ترک خوردن جوش‌ها از داخل خط جوش‌های مورد نظر را محکم کاری نموده و علت آن این است که در اثر جوشکاری تنش‌هایی به جوش‌ها به دلیل عدم پیش‌گرم وارد شده و اگر مستقیما از داخل جوشکاری کنیم باعث ترک شده به همین علت از داخل 70 درجه سانتیگراد پیش‌گرم نموده و جوش‌ها را محکم نموده و بعد از آن دمای پیش‌گرم را بالا برده تا 175 درجه سانتیگراد و توسط چند جوشکار به طور همزمان برای جلوگیری از اعوجاج، جوشکاری انجام می‌شود.

در مرحله بعدی از بیرون شل عملیات Back gouging انجام شده تا مقداری از پاس ریشه برداشته شود به دلیل نفوذ کامل محل Back gouging را سنگ زده و 100 درصد PT می‌نماییم. سپس پاس اول را با الکترودهای قطر کمتر و پاسهای بعدی را با الکترودهای قطر بالاتر جوشکاری می‌نماییم.

با توجه به جنس، شرایط کاری، دمای طراحی و غیره، نوع الکترود مورد استفاده متفاوت است. مثلا در دماهای پایین باید مقاومت به ضربه مخزن تامین شود

برای جلوگیری از بیضی شدن در اثر وزن شل عملیات اوال گیری انجام می‌شود. در دو یا سه قسمت شل با توجه به قطر به این صورت که روی زوایای اصلی  0،90،180،270،360  تیر آهن‌هایی از داخل شل به یک پلیت دایره‌ای کوچک در مرکز شل تراز شده و جوشکاری می‌کنیم.

ساخت عدسی مخزن تحت فشار

این عدسی‌ها از گلبرگ و عرقچین تشکیل شده است. توسط دستگاه هیدرولیکی، عدسی‌ها در قطر تعیین شده بریده شده و در محل، قرار داده شده و ماتریس دستگاه که کلگی قوسی شکل دارد با فشار تقریبا به صورت سرد بدون حرارت فشاری در مرکز عدسی وارد کند و در مرحله دوم از قطر داخلی به خارج فشار دیگری اعمال می‌شود.

تماس با ما

References

  1. https://www.springer.com/gp/book/9780412054815
  2. https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=15034
  3. https://www.pressure-vessels.net
  4. https://www.wattco.com/2015/02/what-is-a-pressure-vessel/
  5. http://www.allweld.ca/blog/pressure-vessel-fabrication-a-brief-overview/
  6. https://www.asme.org/certification-accreditation
  7. https://nigen.com/asme-pressure-vessel-welding-code-rules/
  8. http://thermopedia.com/content/1058/
  9. https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/pressure-vessel-market
  10. https://www.cimtas.com/CompanyPresentation/downfiles/brochures/pvg.pdf
  11. https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/pressure-vessel-market-116301805.html
  12. https://www.nproxx.com/different-types-of-pressure-vessel/
  13. https://yenaengineering.nl/pressure-vessels-everything-you-need-to-know/
شرکت پارکینگ سازی ایران سازنده انواع پارکینگ طبقاتی مکانیزه در ایران با بهترین قیمت
شماره تماس جهت مشاوره رایگان: 09120536138 فرجی