۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

کندل استیک candlestick نمودار شمعی چیست و معرفی اجزای آن

تقریبا دو قرن پیش ژاپنی‌های برای تحلیل قیمت برنج نمودار کندل استیک یا نمودار شمعی را اختراع کردن. در قرن هفدهم میلادی این نمودارها وارد تحلیل‌های غربی‌ها شد. دلیل جذابیت این نمودارها در بین تحلیل‌گران بازارهای مالی جهان قدرت بی‌نظیر این نوع نمودارها برای تشخیص روندها می‌باشد. تسلط بر کندل استیک شما را به یک معامله‌گری قوی تبدیل می‌کند.

برای دانلود فیلم رایگان آموزش بورس، کندل استیک نمودار شمعی چیست و معرفی اجزای آن، به پایین متن مراجعه نمایید.

کندل کندل استیک یا نمودار شمعی قدرت عجیبی برای پیش بینی روند بازارهای مالی دارند. کندل‌ها اطلاعات ارزشمندی در اختیار  یک تریدر قرار می‌دهند. اما استفاده از این اطلاعات بسیار عالی، مستلزم این است که به طور کامل بر زبان کندل استیک تسلط پیدا کنید.

 

کندل استیک یا نمودار شمعی شامل چه اطلاعاتی است:

  1. قیمت باز شدن open
  2. قیمت بسته شدن close
  3. بیشترین قیمت high
  4. کمترین قیمت low

کندل استیک یا نمودار شمعی شامل چه اطلاعاتی است

در شکل زیر می توانید حالت نام گذاری لاتین را ببنید

کندل استیک یا نمودار شمعی

خب دوستان توجه کنید تمامی شمع‌ها به تنهای یک معنا دارند. و در حالت دوتایی و سه‌تایی یک معنایی دیگری دارند که به نام الگوهای کندل استیکی معرف هستند.

کندل استیک یا نمودار شمعی در سه گروه می‌توان دسته‌بندی نمود

  1. الگوهای تک شمعی که فقط یک شمع تنهاست
  2. الگوهای کندلی دو شمعی که باید دو شمع را باهم تفسیر کرد
  3. الگوهای کندلی سه شمعی که باید حداقل سه شمع باشد که این الگو تشکیل شود

در متن زیر با چند تا از الگوهای تک شمع آشنا می‌شویم

کندل ماروبزو marubozu

اولین کندل، کندل ماروبزو marubozu است. ماروبزو بدین شکل تعریف می‌شوند:

کندل دارای روند نزولی است و سایه بالایی و پایینی در آن دیده نمی‌شود. فشار بیشتر فروشندگان ازجمله نتایجی است که از این نوع کندل استنباط می‌شود. در نتیجه روند بازار به سمت تغییر به سمت نزول و یا ادامه روند نزولی است. قیمت باز شدن برابر قیمت سقف و قیمت بسته شدن برابر قیمت کف است.

کندل ماروبزو marubozu

[caption id="attachment_112" align="aligncenter" width="700"]کندل ماروبزو چارت واقعی در شکل بالا می توانید یک کندل ماروبزو را ببنید در چارت واقعی[/caption]

 

الگوی چکش hammer

الگوی چکش معمولاً در یک‌ روند نزولی و در انتهای آن تشکیل می‌شود. این الگو دارای سه خصوصیت اصلی است:

  1. بدنه کندل در قسمت بالای آن است
  2. سایه پایینی بلند (دو تا سه برابر اندازه بدنه)
  3. سومین خصوصیت اصلی الگوی چکش نداشتن سایه بالایی(سایه بالایی خیلی کوتاه) است

الگوی چکش hammer

یک نمونه کندل چکش چارت واقعی

در کل بالا یک نمونه کندل چکش در چارت واقعی مشاهده می‌کنید

کندل دوجی چیست؟

کندل دوجی به معنای بی تصمیمی است، خوب این به چه معنا است. الان براتون توضیح کاملی میدهم وقتی در موقع تشکیل کندل در هر تایم فریمی قدرت خریدار و فروشنده باهم برابر بشوند این کنل شکل می‌گیرد البته منظور بنده از برابری قدرت خریدار و فروشنده تقریبی است. در شکل زیر می‌توانید نمای از این کندل را ببنید.

کندل دوجی چیست

برای تمرین مفید تریدر را باز کنید و سهمی دلخواهی را باز کنید کندل‌های دوجی را مطالبق شکل بالا پیدا کنید. برای مثال من سهم ومهان را انتخاب کردم و کندل دوجی را برای شما مارک زدم به تصویر زیر دقت کنید.

یک نمونه کندل دوجی چارت واقعی

دانلود فیلم آموزشی بورس
کندل استیک نمودار شمعی چیست و معرفی اجزای آن

برای دانلود کلیک کنید

 

در فیلم زیر می توانید توضحیات کامل در مورد مفاهیم کندل استیک. و مفهوم نزولی یا صعودی بودن یک شمع را ببنید. و اطلاعات خوبی در مورد بدست آورید. سپاس از همراهی شماعاشقان علم پول ساز بازارهای مالی

[videojs_video url ="http://dl.bourseyou.ir/free/99/1/what-is-a-kendall-stick-chart-and-its-components99119.mp4"]

 

 

 

دانلود مقاله PDF کندل استیک نمودار شمعی چیست و معرفی اجزای آن

 

 

 

پارکینگ هوشمند چیست ؟ بهترین شرکت تولید کننده پارکینگ مکانیزه کدام است؟

 خانه محصولات پارکینگ هوشمند چیست ؟

امروزه با افزایش جمعیت نیاز به جای پارک برای  وسایل نقلیه به یک معظل بزرگ در شهر ها تبدیل شده است. به همین دلیل نیاز به پارکینگ امری ضروری طلقی می شد. با ساخت تعداد زیادی پارکنیک سعی در بر طرف کردن امشکل پارک ماشین ها کردن. اما با پیشرفت سیستم های مکانیزه پارکینگ های هوشمند طراحی کردن تا در کمترین فضا بهترین استفاده را ببرند. پارکینگ هوشمند دارای یک سیستم اتوماتیک و مکانیکی  می باشد، که به آن پارکینگ مکانیزه نیز گفته می شود.

 

محصولات شرکت پلاس پارکینگ

 

 

 

مزایای پارکینگ هوشمند

  • در یک فضای کم تعداد زیادی ماشین را در خود جای می دهد.
  • کاهش ترافیک های شهری
  • سرعت ورود و خروج ماشین ها بالاست.
  • دیگر نیازی نیست مدت ها دنبال جای پارک بگردی.
  • امنیت بالای پارکینگ ها

 

انواع پارکینگ هوشمند

  • پارکینگ هوشمند روتاری
  • پارکینگ هوشمند خانگی
  • پارکینگ هوشمند پازلی
  • پارکینگ هوشمند برجی
  • پارکینگ هوشمند زیرزمینی
  • پارکینگ هوشمند جکی

 

تصویر مرتبط

پارکینگ هوشمند شهری

گسترش شهر ها  با نیاز به جای پارگ ارتباط مستقیم دارد. حجم بالایی ماشین و در شهر های بزرگ و روبه رو شدن با مشکل جای پارک از جمله مشکلات زندگی شهری است اما با گسترش علم و فن آوری در تمام زمینه ها حتی ساخت پارکینگ ها این امکان را به ما می دهد تا در شهر ها پارکینگ های هوشمند بسازیم برای راحتی بیشتر و با ساخت پارکینگ هوشمند در کمترین فضا بیشترین ماشین را  در خود جای دهد. پارکینگ هوشمند شهری شامل، ماشین آلات مکانیکی ، الکترونیکی و دیجیتالی است.

 

 

تجهیزات پارکینگ هوشمند

  • سسنسور دوربین
  • کیوسک جست و جو ماشین
  • کارت خوان برد بلند
  • چراغ راهنمای ورودی
  • کارت هوشمند
  • نمایشگر اعداد
  • پیرینتر حرارتی
  • راهنبد

 

سیستم پارکینگ هوشمند

هدف از سیستم مدیریت پارکینگ هوشمند،  افزایش جا پارک برای ماشین ها است. در این سیستم تمام اطلاعات مربوط فضا های پارکینگ، به صورت لحظه ای از طریق آشکارسازهای اولتراسونیک که در بالای هر جای پارک ماشین نصب شده است جمع آوری می شود این اطلاعات جمع آوری شده به پردازشگر اصلی ارسال می شوند و پردازشگر، داده های بدست آورده را به نمایشگر مختص آن جای پارک ارسال می کنند. با این سیستم متوجه می شوند چه تعداد ماشین در پارکینگ وجود دارد.

 

تصویر مرتبط

دتکتورهای پارکینگ هوشمند

تمام پارکینگ های هوشمند دارای یک سیستم شناساگر می باشند که در بالای سر هر جایگاه ماشین نصب شده است که حضور یا عدم حضور ماشین در جایگاه را نشان می دهد.  به این نشانگر ها دتکتور می گویند. این دتکتور ها انواع مختلفی دارند، و هر کدام ویژگی خاص خود رادارند. انواع دتکتور ها: مافوق صوت، مغناطیسی حسگر دوربینی می باشد. که می توان برای پارکینگ های سقف دار و بدون سقف از آن ها استفاده کرد.

 

اندیکاتورها

وظیفه اندیکاتورها  اطلاع رسانی در زمینه خالی و یا پر بودن هر جای پارک خودرو است. در ابتدای یا ورودی هر راهرو یک اندیکاتورنصب شده است، رانندگان می توانند با توجه به این نمایشگر متوجه پر و یا خالی بودن و رزو بودن جای پارک ماشین شوند.  اندیکاتورها دارای رنگ های متنوعی مثل  سبز، قرمز، زرد، آبی هستند.

تابلوهای نشانگر تعداد فضای خالی تابلو های نشانگر  انواع مختلفی دارند و برای نشان دادن تعداد فضای خالی کاربرد دارند.

 

تابلوهای نشانگر تعداد فضای خالی داخل پارکینگ

این تابلوها به ما کمک می کنند تعداد فضای خالی در پارکینگ در جهت های راست، چپ، مستقیم را شناسایی کنیم. که ابتدا هر تقاطع های موجود در پارکینگ نصب می شود

تابلوهای نشانگر تعداد فضای خالی طبقات

 در ابتدای ورودی اصلی پارکنیگ  تابلو نشانگر فضای خالی طبقات نصب می شود و با کمک آن از تعداد فضای خالی پارکینگ مطلع می شویم. تابلوهای نشانگر تعداد فضای خالی شهری از این تابلوها برای مطلع بودن از جایگاه خالی ماشین ها در پارکینگ استفاده می شود و در نقاط مختلف شهر نصب می شود.

 

نرم افزار کنترلی

با استفاده از این نرم افزار می توانیم پلان دوبعدی پارکینگ را نشان دهیم همچنین متوجه خالی و یا پر بودن جایگاه ماشین در پارکینگ شویم، این یک نرم افزار جامع و کامل است که ویژگی آن، آمار گیری ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهیانه است.

 

پرداخت هزینه پارکینگ به صورت هوشمند

دستگاه های پیشرفته پرداخت اتوماتیک را در قسمت خروجی پارکینگ یا داخل ساختمان پارکینگ نصب می کنند تا رانندهگان خودروها به راحتی هزینه  پارک ماشین خود را پرداخت کنند.

 

تصویر مرتبط

از جمله ویژگی های دستگاه  پرداخت هزینه پارکینگ هوشمند عبارتند از :

  • هزینه پارکینگ بر اساس کارت هوشمند محاسبه می شود.
  • هزینه پرداختی را با سیستم بانکی و اسکناس های ایران تطابق می دهد
  • برای محاسبه هزینه پارکینگ نیاری به اپراتور نیست.
  • صفحه نمایشگر رنگی دارد تا پرداخت به راحتی انجام شود. همچنین دارای سیستم صوتی می باشد.
  • گزارشات مالی را به درستی ارائه می دهد.
  • توسط UPS شارژ می شود
  • سیستم هم در مواقع آنلاین و هم آفلاین کار می کند.
  • قبض هزینه پرداخت شده را چاپ می کند
  • برقراری و اتصال به شبکه های کارتهای شتاب.

 

 

سیستم های کنترلی RFID

در این سیستم یک کارت به هر کاربر پارکینگ ارائه می شود با کمک این کارت علاوه بر اینکه یک شناسه دریافت می کند از محل دقیق پارک، زمان پارک و خروج و همچنین تکرار استفاده از جای پارک خود مطلع می شود در ضمن برای مشتریان ثابت می توانید جایگاه پارک را رزو نگهداریم با این روش دیگر نیازی نیست این نوع اتوموبیل ها کارتی دریافت کنند در هنگام ورود به پارکینگ، راهبند بصورت خودکار راه را برای آنها باز می کند.

 

 

سیستم های کنترلی NFC

در سیستم کنترلی NFC رانندگاه می توانند بدون پرداخت اسکناس  یا کارت اعتباری با کمک تلفن همراه خود هزینه پارکینگ را پرداخت کنند.

 

 

قفل پارکینگ هوشمند

 زمانی که یک ماشین دیگر در محل جای پارک ماشین شما در پارکینگ منزلتان پارک کرده است و شما نمی دانید ماشین کدام همسایه است برای رفع این مشکل می توانید از قفل پارکینگ هوشمند استفاده کنید. با استفاده از این قفل می توانید مانع از ورود خودروهای دیگر به جای پارک خود شوید.  شما در هر لحظه از شبانه روز می توانید ماشین خود را در محل پارک اختصاصی خود قرار دهید. انواع مختلفی از قفل های پارکینگی وجود دارد قفل های پارکینگ ساده و قفل های پارکینگ ریموت دار. قفل های ریموت دار این توانایی را دارد که در هر لحظه شما می توانید توسط ریموت فقل را باز کنید.

 

 

پارکینگ هوشمند با اردوینو و rfid

ماشین با استفاده کارت RFID  وارد پارکینگ می شود، در ابتدا ورودی پارکینگ راهبر که یا کمک یک سروو موتور  بالا  می رود و به ماشین اجازه ورود به پارکینگ را می دهد. مبلغی برای اعتبار این کارت ها در نظر گرفته می شود و با هر بار کارت زدن  مقداری از اعتبار کارت کم می شود، مبلغ کسر شده و موجودی کارت بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود.  واز طریق پیامک  تمام اطلاعات به دارنده کارت ارسال می گردد.

 

پارکینگ هوشمند اینترنت اشیا

در جایگاه های پارک یک سیستم پارکینگ هوشمند اینترنت اشیا تعبیه می شود تا در صورت پر یا خالی بودن اطلاعات مربوط به جایگاه پارک را به سرور انتقال دهد در این صورت رانندگان  با نصب اپلیکیشن اندرویدی  می توانند به این سرور ها دسترسی پیدا کنند و نزدیک ترین مکان برای پارک کردن ماشین خود را پیدا کنند. در این سیستم یک سنسور  برای تشخیص وجود خودرو استفاده شده که در کف، سقف یا روی دیوار پارکینگ نصب می گردد.

 

سنسور پارکینگ هوشمند

تمام پارکینگ های هوشمند دارای یک سیستم هدایت هوشمند  هستند. در تمام جایگاه های پارک خودرو یک سنسور نصب شده است این سنسور حضور یا عدم حضور خودرو  را تشخیص می دهد.

 

پروژه پارکینگ هوشمند

پروژه پارکینگ هوشمند این امکان را می دهد تا با  نشان دادن کم و یا زیاد شدن تعداد ماشین ها بر روی صفحه نمایشگر ظرفیت پارکینگ مشخص شود، حتی می توانید بعضی از جایگاه های پارک را برای مشتریان ثابت رزو نگه داشت، در زمان صرفه جویی می شود دیگر نیاز نیست مدت ها به دنبال جای پار بگیریم. در این پارکینگ ها از سنسور ها و دوربین ها استفاده می کنند تا نشان دهد چند جایگاه خالی برای پارک ماشین وجو دارد.تصویر مرتبط

 

پارکینگ هوشمند طبقاتی

مهم ترین مزیت پارکینگ طبقاتی هوشمند این است که در یک فضای کم تعداد ماشین زیادی را در خود جای می دهد. در این نوع پارکینک نیازی به وجود رمپ نیست. اگر پارکینگ های هوشمند طبقاتی را سر موقع سرویس شوند طول عمر بیش از ۵۰ سال خواهند داشت .

 

قیمت پارکینگ هوشمند

هزینه پارکینگ  هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی مثل  ابعاد پارکینگ هوشمند ، نوع پارکینگ، تعداد جای پارک خودرو در پارکینگ ، تجهیزات مورد استفاده در پارکینگ هوشمند، موقعیت جغرافیایی پارکینگ که تک تک این موارد تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارند.

 

پارکینگ هیدرولیکی چیست و قیمت آن چقدر است

در دنیای امروز موضوع فضای پارک به یک مساله مهم تبدیل شده است. به همین دلیل برای راحتی در پارک و فضای پارک بیشتر، طراحی پارکینگ های انعطاف پذیر که قابلیت جابجا شدن را داشته باشند مطرح شد، ساخت پارکینگ هیدرولیکی می تواند مشکل کمبود جا را برای خودروها بر طرف نماید.

پارکینگ اسانسوری معمولا دو یا سه طبق هستند ظرفیت این پارکینگ ها حداکثر دو یا سه ماشین است. پارکینگ اسانسوری معمولا وزن حدود سه تن را می توانند تحمل کنند. سیستم هیدرولیکی، این نوع پارکینگ ها به این شکل است که جک ها از بقل متصل می شوند. مقدار فضایی که برای نصب و راه اندازی این سیستم نیاز است حدود ۳الی۳/۵ متر است. البته این ابعاد را می توان با توجه به فضای موجود کمتر کرد.

پمپ و پاوری که برای این دستگاه استفاده می شود از جنس ایتالیایی و جک ها از جنس ترک یا رومانی هستند. سیستمی که  این دستگاه را کنترل می کند عملکردش به صورت وایرلستی است. موتور و پمپ معمولا بی صدا کار می کند. عملکرد این دستگاه به نحوی است که ماشین روی پالت قرار می گیرد، دستگاه به سمت بالا حرکت می کند، و ماشین بعدی هم زیر ماشین بالایی قرار می گیرد. ارتفاع لازم  برای نصب سه متر الی سه و نیم است. البته بستگی به ارتفاع ماشین هم دارد مثلا اگر قرار باشه دوتا لنکروز روی هم قرار گیرند حدو ۴الی ۵/۴متر نیاز است.

پارکینگ هیدرولیکی دو طبقه

پارکینگ هیدرولیکی دو طبقه ظرفیت تنها دو ماشین را دارد، ابعاد و ارتفاع این نوع پارکینگ ها معمولا استاندارد است. اما شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید برای نصب، ابعاد و ارتفاع پارکینگ هیدرولیکی را تغییر دهید.

تصویر مرتبط

طراحی پارکینگ طبقاتی هیدرولیکی

شما می توانید برای طراحی پارکینگ طبقاطی خود از طریق شماره تلفن های موود در سایت با شرکت پلاس پارکینگ تماس بگیرید و به صورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. شرکت ما بهترین تکنسین ها را برای اندازه گیری محل نصب پارکینگ، به محل مورد نظر اعزام می کند، تکنسین هم با بررسی محل نصب پارکینک و اندازه گیری ابعاد آن شروع به ساخت می کند و به مدت ۱۰ روز کاری زمان می برد تا آماده تحویل شود.

تصویر مرتبط

مزیت پارکینگ هیدرولیکی

  • ظرفیت بیشتر پارکینگ اسانسوری به نسبت پارکینگ ثابت
  • نصب و راه اندازی سریع و کاربری آسان
  • قابل اجرا در هر مکان همچنین سطح کمی را اشغال می کند.

تصویر مرتبط

سرویس و نگهداری پارکینگ هیدرولیکی

سرویس و نگهداری پارکینگ هیدرولیکی به عواملی نظیر ابعاد پارکینگ، نوع پارکینگ، تعداد طبقاط پارکینک و موقعیت جغرافیایی پارکینگ بستگی دارد. نکته قابل توجه این است برای افزایش راندمان دستگاه نیاز به سرویس دوره ای یا سالیانه است.

تصویر مرتبط

هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی

قیمت بالابر ماشین پارکینگ ساخت پارکینگ هیدرولیکی طبقاتی به تعداد طبقات بستگی دارد مثلا قیمت پارکینگ مکانیزه دو طبقه کمتر از پارکینگ سه طبقه است، شما می توانید برای کسب اطلاع از لیست قیمت ها با شرکت پلاس پارکینگ تماس بگیرید. البته قیمت پارکینگ هیدرولیکی با توجه به نرخ عرض متغیر است.

شرکت پلاس پارکینگ آمادگی ارائه خدمات در زمینه طراحی، اجرا و بهره برداری از  انواع پارکینگ مکانیزه و پارکینگ هوشمند، طراحی، تولید و نصب انواع پارکینگ طبقاتی هوشمند را دارد.

شرکت پارکینگ سازی ایران سازنده انواع پارکینگ طبقاتی مکانیزه در ایران با بهترین قیمت
شماره تماس جهت مشاوره رایگان: 09120536138 فرجی