در قسمت قبل گفتیم بورس چیست خب بعد از گرفتن کد بورسی اولین قدم را شما طی کرده‌اید. دومین قدم یاد گرفتن تحلیل بازار بورس است. ساده برای تان بگویم انواع روش‌های تحلیل بورس به دو قسم است:

  • روش تحلیل بنیادی
  • روش تحلیل تکنیکال

انواع روش‌های تحلیل بورس، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی

انواع روش‌های تحلیل بورس

تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل بنیادی، تحلیلی است که در مورد ارزشمند بود سهم به ما اطلاعاتی میدهد. نیاز دارد شما دانش بررسی صورت‌های مالی را بدانید. البته بنده به عنوان فعال بازار سرمایه به شما توصیه می‌کنم که یک آشنایی سطحی با این نوع روش تحلیل داشته باشید. که من در پست‌های بعدی شما را با مقدمات به اندازه کافی آشنا خواهم کرد.

تحلیل بنیادی بیشتر برای دانش آموختگان رشته‌های مهندسی صنایع و حسابداری کارایی دارد. و درک آن برای دانش اموختگان علوم اقتصادی راحتر است. برای انجام تحلیل بنیادی زمان‌ بیشتری نیازمندیم نسب به تحلیل تکنیکال است. افراد کمتری هم به این سبک تحلیلی روی می‌آورند.

بنده به تجربه می گویم تعداد افرادی که که با این سبک تحلیلی کار می‌کنند، خیلی کمتر هستند از افرادی که با تحلیل تکنیکال کار می کنند. البته این حرف من به این معنا نیست که شما دنبال تحلیل بنیادی نروید، هرگز این طور نیست. اما برای موفقیت سریع‌تر بورس شما باید مقدماتی از تحلیل بنیادی را بشناسید. برای شروع با گذر زمان دانش خود را زیاد کنید.

 

تحلیل تکنیکال چیست؟

اما تحلیل تکنیکال که پرکاربردترین نوع تحلیل در بازار سرمایه است، مد نظر ماست.

به دو دلیل اصلی زیر درصد موفقیت یک تحلیل‌گر تکنیکال بالاتر است:

  • آموزش این نوع تحلیل برای اکثریت جامعه آسان‌تر است
  • نیاز به سطح دانش بالایی ندارد

انواع روش‌های تحلیل بورس، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی

 

تحلیل تکنیکال به زبان ساده:

اگر بخواهم تحلیل تکنیکال را  به زبان ساده برایتان بگویم، باید بگویم که ما در این روش با دیدن نمودار قیمت سهم از گذشته سهم پی به آینده سهم خواهیم برد، این ساده‌ترین و عامیانه‌ترین تعریف بود. در ادامه آموزش‌ها به طور کامل برایتان این نوع تحلیل فراگیر در بازار سرمایه را شرح خواهم داد.

خب حالابریم سراغ اینکه چگونه این سبک شیرین و پول ساز تحلیل تکنیکال را یاد بگیریم. شما نیاز است که حتما یک کامپیوتر برای خود داشته باشید. تا بتوانید تحلیل‌های خود را در محیط نرم افزار مخصوص تحلیل تکنیکال انجام دهید.

بنده از تحلیل تکنیکال سودهای فراوانی برده‌ام و قصد دارم به شما یاد دهم که چگونه با این علم برای خودتان کسب درآمد کنید. توجه داشته باشید ما در این روش نمودار سهم را بطور دقیق از گذشته بررسی می‌کنیم، تا بتوانیم بهترین قیمت را برای ورود به سهم پیدا کنیم و زمان ماندن در سهم را تخمین بزنیم و در قیمت مناسب با سود عالی از سهم خارج شویم، این یعنی تحلیل سهم به روش تکنیکال.

دانلود نسخه PDF انواع روش‌های تحلیل بورس، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی