برای تحلیل وضعیت سهم مورد نظر، به نمودار سهم نیاز داریم تا بتوانیم روی آن تحلیل خود را آغاز کنیم. برای این منظور پس از نصب مفید تریدر تمام نمودارهای سهام به صورت رایگان در اختیار تریدر قرار می گیرد. این قسمت 5 آموزش بورس می‌باشد.

دانلود فیلم رایگان آموزش بورس

دانلود فایل فشرده فیلم انواع نمودارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال بورس

 

انواع نمودار تحلیل تکنیکال سهم:

انواع نمودار تحلیل تکنیکال سهم موجود و مورد نیاز در تحلیل تکنیکال که نرم افزار مفید تریدر هم از آنها پشتیبانی می‌کند 3 مورد است که به طور کامل به توضیح هریک از سه حالت می‌پردازیم.

  1. نمودار خطی یا کلوز لاین Line chart
  2. نمودار کندل استیکی یا نمودار شمعی ژاپنی Candlesticks
  3. نمودار بار چارت یا میله‌ای Bar Chart

 

نمودار خطی یا کلوز لاین Line chart

این نمودار قیمتی از حاصل به هم وصل کردن آخرین قیمت‌ها به وجود می‌آید. تنها ما را از آخرین قیمت‌ها مطلع می‌کند.

[caption id="attachment_93" align="aligncenter" width="700"]نمودار خطی یا کلوز لاین Line chart نمودار خطی یا کلوز لاین Line chart[/caption]

 

نمودار کندل استیکی یا نمودار شمعی ژاپنی Candlesticks

در این مدل از نمودار اطلاعاتی شمامل کمترین قیمت – بیشترین قیمت - قیمت باز شدن – قیمت بسته شدن را نیز می توان به راحتی مشاهده کرد. کاربرد نمودار کندل استیکی بسیار زیادتر از نمودار خطی است چون جزئیات بیشتری برای تصمیم‌گیری به ما نشان می‌دهد.

[caption id="attachment_94" align="aligncenter" width="700"]نمودار کندل استیکی یا نمودار شمعی ژاپنی Candlesticks نمودار کندل استیکی یا نمودار شمعی ژاپنی Candlesticks[/caption]

 

نمودار بار چارت یا میله‌ای Bar Chart

این نمودار مثل حالت قبلی یعنی نمودار کندلی برای ما اطلاعاتی شامل قیمت آغازین – قیمت پایانی- قیمت کمترین – قیمت بیشترین را به ما نشان می‌دهد. اما شکل ظاهری آن با حالت کندلی متفاوت است.

[caption id="attachment_95" align="aligncenter" width="700"]نمودار بار چارت یا میله‌ای Bar Chart نمودار بار چارت یا میله‌ای Bar Chart[/caption]

 

در آموزش‌های بعدی به طور کامل در مورد کندل‌ها و نحوی تشکیل آنها توضیح خواهم داد، که چگونه ساخته می شوند و کاربردهای هر کدام چیست.

دانلود مقاله PDF انواع نمودارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال بورس