بورس چیست

بورس چیست اگر بخواهم این واژه را به بیان ساده برایتان بگویم: به زبان ساده، بورس به معنای بازار است. و بازار هم یعنی محل خرید و فروش است. خب فهمیدیم که هرجا که خرید و فروشی در جریان باشد بازاری به وجود آمده است. برای مثال مکان خرید و فروش خودرو، بورس خودرو نیز می گویند.

 

توجه داشته باشید که در بازارها دو نوع ما دارایی را ما می توانیم خرید و فروش کنیم.

  1. دارایی‌های واقعی یا فیزیکی مثل زمین، خودرو، اسباب زندگی و...
  2. دارایی‌های مالی، دارایی‌های کاغذی و بهتر بگوییم اسنادی مثل برگ سهام و اوراق مشارکت

به محلی که در آن سهام و اوراق بهادار خرید و فروش می شود، بورس اوراق بهادار می گویند. که ما قصد داریم از صفر تا صد این بورس اورق بهادار کشور عزیزمان ایران را برایتان به زبانی ساده و قابل فهم بیان کنیم. خب هدف ما مشخص شد. که می خواهیم  درمورد چه بورسی صحبت کنیم. می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه از این بازار به کسب سود و ثروت بپردازید.

بورس چیست

 

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم و چه مزایایی برای ما دارد؟

خب توجه داشته باشید کار کردن و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌داری ریسک‌های خاص خود دارا می‌باشد، کسانی که وارد بورس می‌شودند و تصمیم به خرید و فروش سهام‌های شرکت‌ها را دارند، باید این ریسک‌ها را بپذیرند.

البته نگران نباشید، با یک آموزش کار آمد و مفید قادر خواهید بود تمام ریسک های موجود در بازار سرمایه را تحت کنترل خود بگیرید. و به کسب سود در این خان پر نعمت بپردازید.

مزایایی سرمایه گذاری در بورس

  1. با کمترین پول به مبلغ 100هزار تومان می توانید کار را شروع کنید، به شخصه بعید می دانم. بشود کسبی را با 100 هزار تومن شروع کرد. این بهترین مزیت بورس است.
  2. قابلیت نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه است. شما به راحتی می‌توانید سهم خود را به راحتی به پول نقد تبدیل کنید. ولی اگر بخواهید خودروی خود را به پول نقد تبدیل کنید. این گونه نخواهد بود و زمان بیشتری خواهد برد.
  3. با صرف وقت چند ماه برای آموزش بورس می‌توانید به راحتی به امر سرمایه‌گذاری تسلط خوبی پیدا کنید.
  4. نیاز به محل کسب و کار ندارد این یک مزیت بسیار عالی است.
  5. ابزار خاصی نمی‌خواهد با یک گوشی هوشمند و یا یک کامپیوتر ساده می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرید.
  6. از مزیت‌های آن این است که ساعت کاری کم و بدونه کارفرما خواهید بود.
  7. بهترین و اصلی مزیت بورس به نظر بنده این است که هرچه تلاش کنید به دونه مرز قادر خواهید بود درآمد کسب کنید و هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارید و تنوع سهام بسیار است.

حال که فهمیدم بورس چیست و چه مزیتی دارد. باید  بپردازیم که چگونه باید وارد بازار سرمایه شویم. و از کجا شروع کنیم. با بورس یو در ادامه همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم به سمت موفقیت در بورس.

مزایایی سرمایه گذاری در بورس

چگونه وارد بورس شویم؟

برای ورود به بازار بورس ایران ابتدا لازم است که شما یک کد بورسی دریافت کنید. که مراحل ان بسیار ساده است. با در دست داشتن مدارک شناسایی و آخرین مدرک تحصیلی به یک کارگزاری بورس در محل زندگی خود بروید و ثبت نام کنید، تا یک کد بورسی به شما تعلق بگیرد.

ممکن است برای شما سوال پیش‌آید برای گرفتن کد بورسی کدام کارکزاری مهم است. خدمت شما عرض کنم شما می توانید با یک سرچ ساده نام و آدرس تمام کارگزان بورس را پیدا کنید. و یکی را انتخاب کنید. البته انتخاب کارگزاری برای مبتدیان خیلی اهمیت ندارد. ولی با گذر زمان و حرفه‌ای شدن می‌توانید تفاوت و مزیت‌های کارگزاری‌ها را تشخیص دهید. و بهترین را انتخاب کنید.

می‌توانید اگه از کارگزاری فعلی خود ناراضی هستید، به راحتی کارگزاری خود را عوض کنید. این موضوع آن چنان اهمیتی برای مبتدیان ندارد.

کد بورسی چیست؟

پس از ثبت نام در یک کارگزار بورس به شما یک کد بورسی تعلق می گیرد. کد بورسی از سه حرف اول فامیلی شما و یک عدد 5 رقمی است. مثلا فامیلی شما احدی است کد شما می شود.   احد 11111

نکته: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی کد بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

خب تبریک به شما بعدا از گرفتن یک کد بورسی از کارگزاری بورس، شما قادر به خرید و فروش سهام خواهید بود. البته هرگز توصیه نمی‌کنم بدونه مطالعه وارد خرید و فروش سهام شوید.

پس از مشخص شدن کد بورسی و کارگزار شما، کارهای ثبت نامی به پایان میرسد. و یک قدم بزرگ به سوی موفقیت را طی کردید. به همین سادگی، حال برای خرید فروش سهام باید آموزش بورس ببنید. باز هم تاکید می‌کنم مبادا بدونه دانش دست به خرید و فروش بزنید. که شما را وارد زیان مالی و روحی می کند. در ادامه با انواع روش‌های تحلیل بورس آشنا خواهید شد.

دانلود PDF مقاله: بورس چیست و چرا باید در بورس سرمایه گذاری کنیم