پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم یکی از کاربردی‌ترین و ارزانترین موارد ارائه شده برای تامین پارکینگ طبقاتی خانگی یا پارکینگ مکانیزه مسکونی می‌باشد و متعارفا در اماکنی استفاده می شود که یک فرد در یک فضای پارک می خواهد دو خودرو پارک کند.

 

انواع پارکینگ مکانیزه دو طبقه خانگی:

برای  پارکینگ‌های  فلزی  دبل یا دوتایی سه روش برای تبدیل یک جای پارک به محل پارک دو خودرو وجود دارد:

  • پارکینگ دبل (دوتایی) مزاحم
  • پارکینگ دبل (دوتایی) غیر مزاحم دفنی یا پیت پارکینگ
  • پارکینگ دبل (دوتایی) غیر مزاحم بازویی

هر کدام از پارکینگ‌های خانگی دبل (دوتایی) فوق برای کاربردی خاص و با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که می‌توان در پلان‌های متفاوت داشت، طراحی شده است. که شرکت پارکینگ سازان پلاس پارکیگ قصد دارد در این مقاله مدل پارکینگ مسکونی دبل یا دو طبقه مزاحم را با تمام جزئیات معرفی کند.

[caption id="attachment_276" align="aligncenter" width="500"]پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم[/caption]

 

پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم

در شرایط زندگی امروز خیلی از خانواده‌های ایرانی دارای چندین خودرو در یک خانه هستنئد به این صورت که اعضای یک خانواده، در یک خانه دو خودرو دارند و در صورتی که حتی آپارتمان آنها یک پارکینگ داشته باشد، همیشه مجبور هستند یک خودروی خود را در خیابان پارک کنند و همیشه درگیر چرخیدن به دنبال جای پارک و مزاحمت در محل پارک توسط عابرین و ترس از سرقت ماشین پارک شده در کوچه یا خیابان و... باشند.

در چند سال قبل‌تر این روش مرسوم بود که افرادی که درگیر این چنین مسائلی بودند، پارکینگ بی‌استفاده سایر همسایه‌ها را می‌خریدند و یا اجاره می‌کردند. اما امروزه با توجه به اینکه اکثر افراد خود مالک خودرو هستند این مشکل به شیوه قبل، قابل حل نیست و باید یک راه حل جدید برای آن پیدا کنند.

در چنین شرایطی شما با استفاده از پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم می‌توانید مشکل خود را حل کنید. پارکینگ دبل (دوتایی) مزاحم یک پارکینگ خانگی است و ویژه کسانی طراحی شده است که یک جای پارکینگ دارند ولی مالک دو خودرو هستند.

 

مشخصات فنی پارکینگ مکانیزه دو طبقه مسکونی

این دستگاه کاملا ایمن، از دو پایه محکم و یک صفحه محکم کلاف کشی شده و متحرک تشکیل شده است. به گونه‌ای طراحی شده که شما می‌توانید یک خودرو را در بالای یک خودور دیگر قرار دهید، بدون اینکه نیاز باشد تغییرات اساسی در ساختمان ایجاد کنید. و به این نحو از فضای یک پارکینگ خود در آپارتمان بیشترین بهره برداری را انجام دهید.

پارکینگ مکانیزه دبل (دوتایی) مزاحم با استفاده از سیستم موتور گیربکس‌‎ها اروپایی و قفل‌ها و ترمزهای چند مرحله‌ای و ترکیب استفاده از چندین سنسور تشخیص مانع و تشخیص حرکت در زیر پالت، کاملا ایمن بوده، و به هیچ وجه امکان ایجاد خطر را ندارند و در صورتی که زیر آن خودرو و یا شی ثابت و متحرکی وارد شود در هر مرحله کاملا متوقف شده و از بروز خطرات به صورت کاملا اتوماتیک جلوگیری می کند.

ضمنا این مدل پارکینگ در ساختمان‌های اداری و تجاری هم که یک جای پارک دارند ولی به تعداد جای پارک بیشتر نیاز دارند نیز می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

حتی اگر شما در این ساختمان‌ها مستاجر باشید، می توانید پارکینگ مکانیزه دبل یا دو طبقه مزاحم را نصب کنید و بعد از اینکه از آن محل منتقل شدید با یک هزینه بسیار جزئی این پارکینگ را هم به محل جدید خود منتقل کنید.

 

ابعاد و ارتفاع پارکینگ خانگی دبل (دوتایی) مزاحم

این پارکینگ‌ها می‌توانند حداقل در یک فضای 2.5 متر  به عنوان ورودی در 5.2 متر به عنوان طول نصب شوند و برای جابجایی در ارتفاع برحسب خودروهایی که می‌خواهید تعریف کنید می‌توانید همان یک دستگاه را برای ارتفاع‌های متفاوت تنظیم کنید.

برای مثال شما می توانید یک دستگاه پارکینگ مکانیزه دبل (دوتایی) خانگی را، با توجه به محدودیت ارتفاع برای یکی از سه ارتفاع زیر تنظیم کنید.

1- اگر بخواهید دو ماشین سواری بر روی هم پارک کنید به  3.4  متر  ارتفاع نیاز دارید.

پارکینگ مکانیزه مسکونی

 

2- اگر بخواهید یک شاسی بلند و یک سواری پارک کنید به  3.7  متر ارتفاع نیاز دارید.

پارکینگ طبقاتی خانگی

 

3- اگر بخواهید دو ماشین شاسی بلند بر روی هم پارک کنید به  4  متر ارتفاع نیاز دارید.

پارکینگ ویلایی

اگر شما محدودیت ارتفاع دارید با روش‌های دیگری می‌توان آن ‌را در تامین پارکینگ حل کرد. لطفا جهت کسب مشاوره رایگان با کارشناسان پلاس پارکینگ با شماره 09120536138 یا 9-08638229476 و یا  02188894228 تماس حاصل فرمائید.

 

مزیت‌های پارکینگ خانگی و اداری  دبل (دوتایی) مزاحم

  • امنیت کامل با وجود مکانیزم موتور گیربکس و قفل و ترمز مکانیکی مجزا
  • دو برابر کردن ظرفیت پارکینگ موجود
  • نصب سریع و کاربری آسان (نصب در یک روز)
  • قابلیت تنظیم ارتفاع با توجه به خودروهای پارک شده و محدودیت ارتفاع موجود
  • هزینه استهلاک و تعمیر و نگهداری بسیار کم

 

معایب  پارکینگ خانگی و اداری  دبل (دوتایی) مزاحم

ایجاد مزاحمت پارکینگ‌های تامین شده برای یکدیگر، توضیح اینکه برای ورود و خروج خودروی طبقه دوم، حتما باید خودرو طبقه اول نیز از پارکینگ خارج شود، به این علت به این نوع پارکینگ‌ها مزاحم یا وابسته گویند. که برای برطرف شدن این مورد مزاحمت می‌توان از پارکینگ غیر مزاحم یا غیر وابسته استفاده نمود که قیمت بیشتری دارند.

 

جدول مشخصات پارکینگ مکانیزه دبل دو طبقه مزاحم

جدول مشخصات پارکینگ مکانیزه دبل دو طبقه مزاحم

در ادامه مقاله که به زودی درج خواهد شد درباره به موارد ذیل در مورد پارکینگ خانگی دبل دو طبقه مزاحم خواهیم پرداخت:

  • هزینه تعمیر و نگهداری
  • نحوه سرویس دوره‌ای
  • میزان برق مصرفی
  • ضوایط شهرداری و آتش نشانی

اگر در درک مطالب مشکلی وجود داشت یا در تصمیم‌گیری برای انتخاب پارکینگ مکانیزه دبل (دوتایی) مزاحم شبه‌ای برایتان ایجاد شده است می‌توانید با کارشناسان پارکینگ سازی پلاس پارکینگ تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید و یا حتی پلان و مشخصات دقیق ملک خود را اعلام کرده و تقاضای بازدید رایگان از ملک خود را اعلام نمایید.

ما پیش از آنکه فروشنده باشیم برنامه داریم مشاوران خوب و امینی باشیم .حتی اگر از ما خرید نمی کنید از ما مشورت دریافت نمایید.